Welke groentesoorten ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Welke groentesoorten ?

Berichtdoor Barfplaats

Ziviaantje
4-sterren

Welke groentesoorten ?

Berichtdoor Ziviaantje » Zo 31 Mei 2009, 14:02

Ik wil binnekort groenteprutjes maken, omdat ik vind dat de kvv die ik nu voer vrij weinig groente bevat. Welke groente gebruiken jullie allemaal ?
Ik zit te denken aan spercibonen-wortel-andijvie-bloemkool-broccoli
Iemand nog een andere optie ? En doen jullie er ook fruit bij ? Ziva eet regelmatig een appeltje, maar Indy moet het niet. Ik kan het er gewoon doorheen mengen.
Appel-peer-banaan-sinasappel ? Is dat wat ? Ik maak hier altijd mijn eigen fruitdrankjes van, dus heb dat meestal wel in huis  ;)
Ik geef verder 90 % KVV en 10 % kleine barfdingen zoals lamvlees, vis en kip ( vooral spiervlees ).
Lizzy
Moderator

Re: Welke groentesoorten ?

Berichtdoor Lizzy » Zo 31 Mei 2009, 14:59

Ik doe door de groentemix eigenlijk nooit fruit. Ja, af en toe appel. Maar als ik echt fruit erdoor doe en ik meng dat met vlees, gaan ze stinkwindjes laten :D

Ik gebruik de volgende groentes (en neem er altijd stuk of 15 voor een groentemix van een week of 3 a 4):

Pompoen, bataat, sperzieboontjes, snijboontjes, courgette, komkommer, broccoli, alfalfa-spruiten, witlof, waterkers, paksoi, andijvie, peterselie, wortel, bietjes, snijbiet, knoflook (paar tenen), bleekselderij, peultjes, rucola-sla, (winter)postelijn, plukje spinazie (niet teveel), stukje bloemkool of witte kool of rode kool of spruitjes.

Eigenlijk alles, behalve prei en ui. En ik doe nooit teveel kool in 1 mix.
Ziviaantje
4-sterren

Berichtdoor Ziviaantje » Zo 31 Mei 2009, 23:00

Bataat is toch zoete aardappel ? Is dat rauw niet slecht dan  :-\ Bedankt voor de tips, in ieder geval genoeg soorten dus  :D Ik ga van de week eens langs de Lidl om in te slaan  ;)
Antonia
5-sterren

Berichtdoor Antonia » Ma 01 Jun 2009, 16:11

[quote="aussie"]
Bataat is toch zoete aardappel ? Is dat rauw niet slecht dan  :-\ Bedankt voor de tips, in ieder geval genoeg soorten dus  :D Ik ga van de week eens langs de Lidl om in te slaan  ;)
[/quote]

De pompoen, bataat en sperziebonen kook ik eerst voordat ik ze door de groentenmix verwerk. De rest van de groenten is bij mij rauw.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 02 Jun 2009, 08:03

Ik geef ze al een jaar of 15 rauw door de groentemix.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”