Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1262893
Ik heb een kieskeurig hondje  ::) en probeer verschillende voedingssoorten met hem uit. Inmiddels weet ik dat wild niet geliefd is, net als long. Nu heb ik bij poelier kukeleku 1 kilo parelhoen karkas besteld. Kan iemand mij vertellen wat ik ga krijgen en of ik dit met bot en al kan aanbieden?
In mijn onwetendheid heb ik eens kalkoen botten gegeven en toen heeft hij een akelig groot en scherp bot uitgespugd. Behalve de schrik geen nadelige gevolgen. Wie weet hoe dat zit dat met parelhoen?
Hertog
Gebruikersavatar
Door Dian
#1262904
je hebt alleen kans dat ie het niet lust  :P Hier een smurf die echt geen "wild" als parelhoen, fazant, wilde eend etc eet >:(
Door Peter79
#1262913
Hertog schreef: In mijn onwetendheid heb ik eens kalkoen botten gegeven en toen heeft hij een akelig groot en scherp bot uitgespugd.
PS: Ik voer kalkoennek, dat gaat wel prima en is niet scherp.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1263164
Peter79 schreef: PS: Ik voer kalkoennek, dat gaat wel prima en is niet scherp.
er zijn mensen die kalkoennek te hard vinden, maar hier word het ook goed gegeten door jong en oud ;)
Hertog, long heeft bijna geen voedingswaarde dus zou ik dan ook niet voeren als je hond het niet lust. Long word hier alleen gedroogd als beloning maar niet als onderdeel van het menu.
Parelhoenkarkas gewoon voeren met bot en al. Wel even kijken of de verhoudingen goed zijn (50/bot-50/vlees). Ik heb hier soms parelhoenkarkassen die niet zo erg bevleesd zijn en geef ik wat speirvlees bij of wat pens
Door Deesje
#1263232
hier eet er eentje ook geen wild en geen long maar parelhoen gaat erin als... nou ja parelhoen.. maar vindt meneer wel lekker.. dus misschien is er hoop. ik denk dat parelhoen een iets minder sterke geur/smaak heeft dan bijv haas, wilde eend, hert, ree enz..

hier wordt tamme eend ook goed gegeten terwijl wilde eend echt niet erin gaat.. ook niet na tig dagen opnieuw aanbieden...
Door Dianavdberkt
#1266780
trimsalon schreef: er zijn mensen die kalkoennek te hard vinden, maar hier word het ook goed gegeten door jong en oud ;)
Hertog, long heeft bijna geen voedingswaarde dus zou ik dan ook niet voeren als je hond het niet lust. Long word hier alleen gedroogd als beloning maar niet als onderdeel van het menu.
Parelhoenkarkas gewoon voeren met bot en al. Wel even kijken of de verhoudingen goed zijn (50/bot-50/vlees). Ik heb hier soms parelhoenkarkassen die niet zo erg bevleesd zijn en geef ik wat speirvlees bij of wat pens
hier ook 1 van de 5 honden die geen wild wil eten. Wel parelhoen karkassen en tot grote vreugde kalkoenvleugels. Geen eendenrug, geen konijnkarkas, geen fazant.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1266827
mijn katten eten ook geen wild wild. parelhoen (tam wild) lusten ze wel, net als tamme eend en tam konijn en tamme duif (postduif van de dam) en tamme kwartels.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door