Zelfde hoeveelheid teveel met 1x per dag eten?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Linda & Kay
3-sterren

Berichtdoor Linda & Kay » Di 19 Mei 2009, 18:22

Sinds m'n ex bij me weg is kan ik m'n goddelijke gang w.b.t. het voeren van Kay (en nog meer dingen natuurlijk, maar daar gaat het nu ff niet om) ;).
M'n lieve mams wilde Kay eten geven en had een heel portie in 1 keer gegeven terwijl die dat normaal in 2 keer at. Dat ging eigenlijk heel goed en aangezien ik graag naar 1 keer per dag wilde gaan heb ik het zo maar gelaten (hard he :D). Hij reageert er heel goed op, heeft niks gekotst en loopt niet te bedelen. Ik doe dit nu een week. Wat me opvalt is dat hij wel een beetje is aangekomen.. Hij kreeg eerst ong. 2x 300 gr (excl. groente) en krijgt nu 600 gr in 1 keer. Is het zo dat het meer aanzet als je honden 1 keer per dag eten geeft i.p.v. 2 keer?
ulla
5-sterren

Re: Zelfde hoeveelheid teveel met 1x per dag eten?

Berichtdoor ulla » Di 19 Mei 2009, 19:30

Dat lijkt mij niet, of hij zou doordat hij vol is gegeten minder energie verbruiken, of tewel lui zijn. ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 20 Mei 2009, 08:03

Of misschien benut hij zijn eten beter...? Het is niet helemaal duidelijk. Sommige honden vallen af, andere blijven gelijk en sommige komen aan. Bij mij is het gewicht met drie honden gelijk gebleven.
Linda & Kay
3-sterren

Berichtdoor Linda & Kay » Wo 20 Mei 2009, 10:54

Bedankt voor de reacties! Het zal dan waarschijnlijk niet daaraan liggen..
Ik denk dat het dan ergens anders mee te maken heeft. Kaya is nu natuurlijk weg en hierdoor heeft hij ook minder beweging. Ik wandel natuurlijk even veel (als het al niet meer is, tijd zat nu), maar binnen zaten ze ook nog vaak te ravotten en dat doet tie nu natuurlijk niet meer.
Dus dat zal het dan eerder zijn...
Gek genoeg heb ik niet het idee dat hij zijn zusje nou zo ontzettend mist...
*wendy*
5-sterren

Berichtdoor *wendy* » Wo 20 Mei 2009, 11:21

Bij Ruby is het juist dat ze wat meer "in shape" komt en blijft wanneer ze maar 1x per dag eet.
(komt denk ik ook gedeeltelijk omdat ik dan wat minder snel te veel geef  ;D  :-[ )
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”