Verstopping?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Verstopping?

Berichtdoor Barfplaats

Alba
5-sterren

Verstopping?

Berichtdoor Alba » Ma 18 Mei 2009, 12:36

Alba heeft gisteravond vrij laat een kippenvleugel op, heel keurig alles gekraakt. Het was een gewone kippenvleugel van de poelier, dus er zat ook echt vlees aan. Toch heeft ze nu wat moeite met poepen: vanmorgen heeft ze wel wat gepoept maar niet veel en ze moest er aardig voor werken.
Nu probeert ze buiten te poepen, maar ondanks duwen en kreunen komt er niets :(. Eenmaal weer binnen blijft ze niet persen maar gaat gewoon weer spelen. Ze voelt zich niet ziek volgens mij, is vrolijk en actief, eet (vanmorgen Energique) en drinkt. Haar buikje voelt wel 'vol' maar niet overdreven hard ofzo.

Kan dat door de kippenvleugel komen, door het bot dan waarschijnlijk? Wat kan ik doen? Wat olie over haar volgende maaltijd ofzo? Hoe lang mag dit duren?

Ik hoop op tips...
Groetjes, Anne
Fynn
5-sterren

Re: Verstopping?

Berichtdoor Fynn » Ma 18 Mei 2009, 12:41

Ik zou inderdaad wat olie over haar eten doen als ze vanmiddag nog niet gepoept heeft.
Of geef anders wat kippelever daar kunnen ze hier ook goed van poepen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Ma 18 Mei 2009, 13:13

We have check for a pink bag :D (we hebben zo'n dingetje voor aan de riem gekregen van vrienden met ROZE poepzakjes). We hebben net de wonderdrol uitgebreid bekeken en ontleed (brave vriend heb ik). Eigenlijk niets aan te zien: normale kleur, normale hardheid, geen stukjes in te vinden van bv bot... het enige wat we konden bedenken dat het eerste stukje vrij breed was, maar om daar nou zo'n kreun-en-steun sessie voor te houden ::)?

Ze heeft net maaltijd 2 van de dag op, Energique mét toch een beetje olijfolie erover.

Het was waarschijnlijk dus puur toeval, niets te maken met die kippenvleugel...? Wáárom moet dat dan net toevallig nadat we voor het eerst iets 'echts' hebben gegeven? Niet goed voor mijn hart ;D.

Groetjes, Anne
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 18 Mei 2009, 18:35

Alba schreef:We have check for a pink bag :D (we hebben zo'n dingetje voor aan de riem gekregen van vrienden met ROZE poepzakjes). We hebben net de wonderdrol uitgebreid bekeken en ontleed (brave vriend heb ik). Eigenlijk niets aan te zien: normale kleur, normale hardheid, geen stukjes in te vinden van bv bot... het enige wat we konden bedenken dat het eerste stukje vrij breed was, maar om daar nou zo'n kreun-en-steun sessie voor te houden ::)?

Ze heeft net maaltijd 2 van de dag op, Energique mét toch een beetje olijfolie erover.

Het was waarschijnlijk dus puur toeval, niets te maken met die kippenvleugel...? Wáárom moet dat dan net toevallig nadat we voor het eerst iets 'echts' hebben gegeven? Niet goed voor mijn hart ;D.

Groetjes, Anne

Dat is om je hartkleppen te testen ;D

Gelukkig is er niks aan de hand!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”