Geur wildafsnijdsel

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Geur wildafsnijdsel

Berichtdoor Barfplaats

Ulrike
5-sterren

Geur wildafsnijdsel

Berichtdoor Ulrike » Za 09 Mei 2009, 22:02

Ik heb 12 maart een bestelling ontvangen van Herby met daarin wildafsnijdsel (gemengd van haas,hert,struisvogel en kangeroe). Toen ik de verpakking een beetje ontdooid had, viel me meteen op dat het vlees wat zurig rook. Nou heb ik nog nooit een van deze dieren gevoerd, ik kan me voorstellen dat wild wat sterker ruikt. Maar deze geur had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Weet iemand misschien of dit zo hoort?

Omdat het maar een licht geurtje was, had ik ook het idee dat eventuele bacterien het maagzuur waarschijnlijk niet zouden overleven en heb ik er een beetje van gevoerd. Daya reageert altijd gevoelig bij een verandering van eten, maar nu is ze duidelijk niet lekker, arm ding.. Dit laatste kan echter ook komen omdat ze op straat weer wat heeft gegeten wat niet de bedoeling was  :-[.
Lefki&Amy
5-sterren

Re: Geur wildafsnijdsel

Berichtdoor Lefki&Amy » Za 09 Mei 2009, 23:48

Hoihoi,
weet niet of het zo hoort, maar vond het ook zo stinken, zoals jij omschrijft!!

Groetjes!
Ulrike
5-sterren

Berichtdoor Ulrike » Zo 10 Mei 2009, 13:21

Hallo  Yuki 13 :),

Heb je het zelf ook gewoon gevoerd? Zo ja, had Yuki er geen last van?

Groetjes Ulrike
Laura2004
5-sterren

Berichtdoor Laura2004 » Zo 10 Mei 2009, 14:37

Mijn ervaring is dat wild een beetje zoetig ruikt en absoluut niet zurig, dus ik vermoed dat het niet helemaal goed meer was...
Ulrike
5-sterren

Berichtdoor Ulrike » Zo 10 Mei 2009, 14:51

Laura je bevestigt inderdaad mijn vermoeden.. Omdat ik nog nooit wild had besteld, wist ik het echter niet zeker.. Wat jammer zeg, ik vond een dergelijk mengsel ideaal.. Ik had net een maaltijd of 10 voor Daya ermee samengesteld en ingevroren. Ik denk dat ik het wild er maar even uit moet halen.. Ik heb nog wat kilo's in de vriezer liggen, maar ik ben bang dat dat allemaal op hetzelfde moment verpakt is. Ik zal de verpakkingsdata maar eens gaan vergelijken en eventueel terugkoppelen naar de leverancier..
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”