Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hilde
#1253128
Hallo iedereen, ik ben een tijdje niet op het forum geweest (veel te druk met andere dingen). Nu heb ik na drie jaar weer een nest pups.
Dit keer hadden we wat meer zorgen dan de vorige keer, Donna was aan het eind volgens mij wat misselijk en at met lichte tegenzin. Vier van de acht pups waren iets kleiner, en van die vier kleine pups leeft er nog maar een. Er heeft waarschijnlijk toch iets niet goed gezeten in de baarmoeder. Donna had na de bevalling 40 graden koorts, en omdat alles toch niet helemaal lekker zat heb ik haar een anti-biotica kuur van tien dagen gegeven.
Op zich deed ze het prima na de bevalling, ze at en dronk goed, ze had melk in overvloed en ze verzorgde de pups goed. En op het rondje naar buiten was ze levendig en wilde gelijk weer met ballen en stokken aan de gang. Maar de koorts bleef en is nu na twee weken nog net onder of net boven de  39.
Na de anti-biotica kuur ben ik begonnen met  zilverwater en heeft ze een behandeling gehad van een magnetiseur, accupuncturist.  Volgens hem had ze nog veel pijn en vermoeidheid, maar was er verder niets ernstigs aan de hand.   
Haar buik was verder ook niet pijnlijk bij aanraking en ze vloeide ook niet bijzonder en het stonk niet. Dus een baarmoeder onsteking is het waarschijnlijk niet. Al doet de baarmoeder er dit keer gewoon langer over om te herstellen.

Ik vroeg me af of er hier nog iemand is die een tip heeft om Donna wat te laten aanstreken.
Eten doet ze nu prima, ze eet een kilo Carnibest en een pond kippenekken per dag voor de extra kalk.
Ik zit meer te denken aan extra vitaimine, maar dan wel op natuurlijke basis. Ik voeg nu wat puur vlierbessen/ cranberry sap toe.

De pups doen het verder prima, het is een heel leuk nest, met levendige, aanwezige pups (vier sable en 1 tri-colour).

Dus als iemand wat weet hoor ik het graag.

Hilde       
       
Door Lizzy
#1253147
Jeetje nou, dat is inderdaad met meer zorgen dan de vorige keer... :-\. Wat rot voor jullie....

Ik zou zelf rauwe geitenmelk gaan geven met rauwe honing. Daar doorheen kun je chlorella poeder en zeewier doen. En een rauw ei. En daar dan lekker een soort shake van maken, waar je haar meerdere keren per dag van laat drinken. Dat geeft extra vocht, extra energie en werkt aan de weerstand. Je kunt daar ook makkelijk het vlierbessensap doorheen doen. Dat is inderdaad ook heel goed voor de weerstand.

Barfplaats wordt gesponsord door