mijn hond weigerd te eten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

imo
1-ster

Berichtdoor imo » Di 05 Mei 2009, 00:03

Hallo, ik ben Ingrid en nieuw op Barfplaats, Sheeba, mijn kruising Labrador is kort geleden geopereerd aan een tepeltumor, daarbij is ondekt dat haar nieren niet goed meer funktioneren. Het probleem is dat ze niet wil eten, ik heb al wat tips op de site gevonden en uitgeprobeerd maar tot nu toe werk niets. Ze begint erg mager te worden en ik weet langzaam aan niet meer wat ik moet doen.
henneke
5-sterren

Re: mijn hond weigerd te eten

Berichtdoor henneke » Di 05 Mei 2009, 00:55

misschien is het handig om te vertellen wat je al gedaan hebt en wat je precies geeft aan eten , dat maakt het makkelijker om met je mee te denken .
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 05 Mei 2009, 08:55

Ja, ik sluit me helemaal bij Henneke aan. Laat ons weten wat je geprobeerd hebt te voeren. Hoe slecht functioneren de nieren? Heb je uitslagen van bloedonderzoeken? Als de nieren slecht functioneren, dan kan het zijn dat ze misselijk is en daardoor niet meer wil eten. Geef je al Solidago?
imo
1-ster

Berichtdoor imo » Di 05 Mei 2009, 09:57

Direct na de operatie ben ik begonnen met kip met rijst, hier at ze een beetje van, daarna het nierdieet van de dierenarts, weigerde ze.
Lam met rijst en groente, pens met groente en wat bruinbrood, kabeljauwmet wat pasta en groente. De groente is meestal wat we zelf eten maar zonder kruiden en zout en het vlees heb ik rauw en gekookt geprobeerd. Het enigste wat ze wel een beetje eet is een honde paté aangelegt met wat bouillon en dan alleen als ik haar het eerste hapje in haar bek stop, maar dat is op de lange duur slecht voor haar nieren. Drinken doet ze ook niet echt goed, bouillon, water aangelengd met yogurt en vruchtensap heb ik al geprobeerd, op moment doe ik een klein beetje roosvicee door haar water ( ik weet, niet goed) dit drinkt ze redelijk. Ik ben al begonnen met Solidago, hou hierbij de dosering voor kinderen aan.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”