Wat tegen pukkeltjes op hoofd

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Za 02 Mei 2009, 16:03

Stippie heeft sinds een tijdje pukkeltjes op haar hoofd en wat op haar zij.
Ze zijn kleurloos, je kunt ze voelen en je ziet ze doordat het haar op die plekjes omhoog staat.

Ik vraag me af wat ik haar hiertegen het beste kan geven. Ik heb genoeg middeltjes staan, maar zal ik er zalf op doen, haar ontgiften of met bepaalde shampoo behandelen? Of homeopatische druppels gaan geven voor de huid? Volgens mij heb ik wel eerder gelezen dat dalmaten hier wel vaker last van hebben. Iemand misschien goede ervaring met een bepaald middel?

Ze lijkt er trouwens geen last van te hebben. Ze krabt er niet aan en schenkt er sowieso helemaal geen aandacht aan.
Laatst gewijzigd door Eef+doggies op Ma 22 Apr 2013, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
*Dorothea*
5-sterren

Re: Wat tegen pukkeltjes op hoofd

Berichtdoor *Dorothea* » Za 02 Mei 2009, 16:13

Ja dat klinkt als dally rash, iets wat veel voorkomt bij dalmaten.
Er is niet echt iets wat helpt, misschien extra visolie. Als het echt erg wordt kun je antibiotica geven, maar ze hebben er helemaal geen last van van die pukkels. Indy krijgt ze vaak in het voorjaar en ze trekken vanzelf weer weg.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Za 02 Mei 2009, 16:19

[quote="*Dorothea*"]
Ja dat klinkt als dally rash, iets wat veel voorkomt bij dalmaten.
Er is niet echt iets wat helpt, misschien extra visolie. Als het echt erg wordt kun je antibiotica geven, maar ze hebben er helemaal geen last van van die pukkels. Indy krijgt ze vaak in het voorjaar en ze trekken vanzelf weer weg.
[/quote]

ok, ga ik haar visolie erbij geven, kijken wat dat doet. Bedankt voor de tip! Ze krijgt al wel 1 a 2x per week een zalmkop.
Antibiotica lijkt me inderdaad wat overdreven, want ik heb ook het idee dat ze er helemaal geen last van heeft.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Ma 04 Mei 2009, 11:44

Ik ben ook begonnen met puur pollen, kijken of dat nog wat positieve invloed zal hebben. Ik las in wat oude topics dat dally rash ook kan ontstaan door de pollen en veel dallies hebben er in het voorjaar last van.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”