Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda & Kay
#1247020
Ik weet niet of het hier goed staat, maar kon geen pijler vinden voor enthousiaste verhalen.  :)
Vandaag bij de DA geweest met de hondjes. De da was helemaal enthousiast, ze zien er prachtig uit, mooie vacht, mooie tanden en goed op gewicht. Kay vond ze een "gespierd ventje"! We hadden van beiden, voor de zekerheid, hun urine laten controleren. Kaya had als pup vaak blaasontsteking en Kay had, toen we hem een paar maanden geleden overnamen, te veel eiwitten en kristallen in zijn urine. En ze zijn beiden kerngezond!  ;D
Ben zo blij om het dat te horen!!!
Ik wist wel dat barfen veel beter is, maar dit gaf me toch wel een extra bevestiging dat we goed bezig zijn. Hier komen nooit geen brokken meer in huis!
Vandaag ook weer tegen de barfkloof aangelopen. Vriendlief wilde iemand overtuigen dat barfen echt veel beter is. Kreeg tie als antwoord: "Maar in brokken zit écht alles in wat honden nodig hebben. Dat kan je met zelf samenstellen niet waarmaken."  :-X Ik vind het leuk om over barf te vertellen aan mensen die er voor open staan. Maar op dit soort reacties ga ik maar niet meer in. Ik weet dat het goed is en daar laten we het maar bij!
;D :D ;D :D
Zo, dat moest ik even kwijt!  :)
En trouwens, iedereen bedankt voor alle informatie die ik inmiddels hier heb opgedaan!  8)
Door Lizzy
#1247046
Kay en Kaya schreef: Ik weet niet of het hier goed staat, maar kon geen pijler vinden voor enthousiaste verhalen.  :)
Vandaag bij de DA geweest met de hondjes. De da was helemaal enthousiast, ze zien er prachtig uit, mooie vacht, mooie tanden en goed op gewicht. Kay vond ze een "gespierd ventje"! We hadden van beiden, voor de zekerheid, hun urine laten controleren. Kaya had als pup vaak blaasontsteking en Kay had, toen we hem een paar maanden geleden overnamen, te veel eiwitten en kristallen in zijn urine. En ze zijn beiden kerngezond!  ;D
Ben zo blij om het dat te horen!!!
Fijn voor jullie!!
Ik wist wel dat barfen veel beter is, maar dit gaf me toch wel een extra bevestiging dat we goed bezig zijn. Hier komen nooit geen brokken meer in huis!
:D
Vandaag ook weer tegen de barfkloof aangelopen. Vriendlief wilde iemand overtuigen dat barfen echt veel beter is. Kreeg tie als antwoord: "Maar in brokken zit écht alles in wat honden nodig hebben. Dat kan je met zelf samenstellen niet waarmaken."  :-X Ik vind het leuk om over barf te vertellen aan mensen die er voor open staan. Maar op dit soort reacties ga ik maar niet meer in. Ik weet dat het goed is en daar laten we het maar bij!
;D :D ;D :D
Zo, dat moest ik even kwijt!  :)
En trouwens, iedereen bedankt voor alle informatie die ik inmiddels hier heb opgedaan!  8)
Ja, hier loop je tegen aan en blijf je tegen aan lopen. En nee, het heeft geen zin om hier tegen in te gaan. Mensen moeten maar geloven wat ze willen.

Maar, fijn, dat jullie zo enthousiast zijn en het zo goed gaat!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1247127
;D ;D ik ga met dat soort ongelovige mensen ook niet meer in discussie , mijn hondekontjes doen het er prima op en dat is toch het belangrijste he !!
Door Huskymeisje
#1247141
leuk om bevestigd te krijgen dat je het goed doet.  :D

En de rest van de mensen, ach ik ben er ook mee opgehouden. Wanneer mij gevraagd wordt wat ik voer geef ik antwoord en wanneer ze verder vragen ook maar ik ga niet meer proberen anderen ook zover te krijgen. Ze zijn toch allemaal overtuigd van hun eigen gelijk. Net als ik overigens  ;D
Door sandrra
#1247225
Altijd leuk van die complimenten.
Tja en mensen die vast blijven zitten aan hun brokken die laat ik maar in hun waarden, zolang ze mij maar niet proberen te overtuigen :D
Door Alba
#1247423
Kijk, dat vind ik nou óók een leuke kant van dit forum! Ik lees al een paar maanden mee (een 'lurker' heet dat toch?! :-[) en op dit soort berichten wilde ik elke keer reageren :). Hoewel wij pas morgen onze eerste hond mogen ophalen ben ik al jaren een voorstander van vers vlees, ik heb ook al best een aantal mensen 'om weten te praten' en het is geweldig om te zien hoe goed die honden het doen en hoe blij de eigenaar is als ze zien dat het géén onzinpraat van mij was...!
Geweldig dat ook jouw honden het zo geweldig doen op vers voer!
Gebruikersavatar
Door Dian
#1247606
bij mijn broer snappen ze het ook nog steeds niet helemaal. Ik was daar gisteren, geef daar altijd iets makkelijks te eten..... zegt mijn schoonzusje: bij de achterburen staat altijd een bak brokjes klaar, krijgt Rakker dat niet?  Nee, hehe, hij krijgt toch vlees, hebben jullie nu al zo vaak gezien..... maar krijgt hij dan maar 1x per dag eten, dat is toch niet genoeg??? 't is maar goed dat Rakker daar niet is, dan zou hij de hele dag door te eten krijgen, want het is zielig dat hij niet telkens kan eten.... :(

Ik ga ook geen discussie aan met mensen...... als ze vragen wat hij eet, dan vertel ik het wel......... Hier bij de DA weten ze het ook, heb het verteld en er bij gezegd dat ik er geen discussie over wil hebben, Rakker krijgt vlees en brok komt er niet meer in...... dat accepteren ze tot nu toe gelukkig...... Toen Rakker vorig jaar bij hen in de kliniek lag en hij zo ziek was, hebben ze netjes overlegd wat hij eten mocht, hij heeft daar dus niets gegeten......... Ik mocht zelf eten meebrengen voor hem.
Door Buran en Co
#1247715
Wat een goede berichten, leuk he!! Mooi hoor!

Ik ga de discussie ook nooit aan, weet ik gewoon nog niet genoeg theorie voor. De meeste mensen die ik het vertel zijn wel erg geinteresseerd en ik heb ook al meerdere mensen op het vers gekregen. Wanneer het een discussie wordt of brok of vers beter is zeg ik ook altijd maar: ook al zou brok net zo goed zijn, wat ik niet geloof, is het voor mij al voldoende reden om nooit meer anders te geven wanneer ik zie met hoeveel plezier en genot mijn honden eten!!! Faydor was altijd een kieskauw, moest blik door zijn brokken mengen anders at hij het helemaal niet, en sloeg regelmatig meerdere maaltijden over. Nu loopt hij kwijlend mee wanneer ik zijn bak naar zijn plaats breng! Dito voor de andere honden!!!
Door Linda & Kay
#1248322
Lijkt me lastig als je een DA hebt die het niet verstandig vind om te barfen. Ik ben pas verhuist en heb een nieuwe dierenarts in de buurt genomen, maar volgens mij staan ze wel positief tegenover barfen. Ik kreeg in ieder geval geen commentaar.  ;D (niet dat me dat wat uitgemaakt, ze zei eerst dat ze er zo goed uitzagen, daarna vroeg ze pas wat voor voer we ze geven).
Ik heb hier ergens wel eens een lijstje voorbij zien komen met dierenartsen die pro barf zijn, daar werd ook iets over deze DA gezegd, dus dat is fijn!
En w.b.t. de kloof... ik vind het nog wel eens lastig hoor. Ik ben er zo enthousiast over geraakt dat ik dat zo graag andere hondjes ook gun!  :D En die hebben dan van die baasjes die beweren dat brokken beter zijn. Maarja...ieder zijn keus!
Gebruikersavatar
Door nova
#1250495
Dat zijn idd leuke reacties.  :)
Een waarnemend DA vroeg mij laatst of ik de tanden van de honden poetste, 'die  zien er allemaal zo schoon  uit  ', aldus  de Da.
Verder ga ik nooit een discussie aan, maar bij belangstelling wil ik echt wel mijn ervaringen vertellen aan iedere die het maar horen wil!!

Maar toch ook wel leuk om te vertellen  dat mijn buurvrouw kwam vragen waar ik de long en lever koop die ik droog voor mn honden. En of ik ook wat voor haar wil meebrengen als ik weer inkopen ga doen, Uiteindelijk is ze met een  hoeveelheid lamslong en met mn drogertje te leen weer naar huis gegaan  :D :D ;D. Haar hond komt steeds kijken of er wat te snacken valt bij mij  :D
Laatst gewijzigd door nova op wo 06 mei 2009, 04:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Wendy (boxer gek)
#1250635
Altijd leuk om die bevestiging te horen hé :D

Vorrig jaar toen Fee naar de da moest voor de inenting vond de da haar er ook zo goed uitzien. Mooi gespierd, heel schoon gebit. Hij was in eerste instantie ervan ovetuigt dat ik dagelijks haar tanden poetste. Toen ik zei dat ik dat niet deed maar dat Fee geen brokken kreeg schok hij in eerste instantie. Hij was bang dat ze alleen maar blikvoer kreeg, want dan kon een hond er onmogelijk zo goed uitzien.
Ik vertelde dat ze een combi van KVV en barf kreeg was hij gelijk heel entousiast. Hij herinnerde zich het verhaal van onze vorrige boxer (is een kliniek en hij had haar toen niet oner behandeling) en wat voor geweldig effect het op haar toen had. Voor hem was dit wel een duidelijk bewijs dat kvv/barf goed is voor honden. Maar het allerverbaasde was hij toch wel over haar gebit. Geen plak en zo mooi wit ;)
Door Staftime
#1250647
Leuk!

Onze dierenarts is ook van mening veranderd.
Eerst vond ze rauw voeren helemaal niets.
Maar de laatste tijd heeft ze alleen maar complimenten over de conditie van onze honden.
En soms stelt ze vragen omdat ze geinteresseerd begint te raken.

Laatste keer kwam ik om de konijnen in te enten, en toen vroeg ze hoe het was met de honden, want, (zo zei ze), ik zie ze de laatste tijd helemaal niet meer.

En dat was het allerbeste compliment dat ik maar kon wensen.
Door ibbi
#1250678
Kay en Kaya schreef: Ik weet niet of het hier goed staat, maar kon geen pijler vinden voor enthousiaste verhalen.  :)
Vandaag bij de DA geweest met de hondjes. De da was helemaal enthousiast, ze zien er prachtig uit, mooie vacht, mooie tanden en goed op gewicht. Kay vond ze een "gespierd ventje"! We hadden van beiden, voor de zekerheid, hun urine laten controleren. Kaya had als pup vaak blaasontsteking en Kay had, toen we hem een paar maanden geleden overnamen, te veel eiwitten en kristallen in zijn urine. En ze zijn beiden kerngezond!  ;D
Ben zo blij om het dat te horen!!!
Ik wist wel dat barfen veel beter is, maar dit gaf me toch wel een extra bevestiging dat we goed bezig zijn. Hier komen nooit geen brokken meer in huis!
Vandaag ook weer tegen de barfkloof aangelopen. Vriendlief wilde iemand overtuigen dat barfen echt veel beter is. Kreeg tie als antwoord: "Maar in brokken zit écht alles in wat honden nodig hebben. Dat kan je met zelf samenstellen niet waarmaken."  :-X Ik vind het leuk om over barf te vertellen aan mensen die er voor open staan. Maar op dit soort reacties ga ik maar niet meer in. Ik weet dat het goed is en daar laten we het maar bij!
;D :D ;D :D
Zo, dat moest ik even kwijt!  :)
En trouwens, iedereen bedankt voor alle informatie die ik inmiddels hier heb opgedaan!  8)
Geweldig!  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door