Prei

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Prei

Berichtdoor Barfplaats

ands
1-ster

Prei

Berichtdoor ands » Wo 22 Apr 2009, 10:11

Ik lees hier dat prei niet mag gegeven worden.  Nu heeft dogshape groentenpakketjes staan op hun site, waaronder prei.  Mag het dan sporadisch wel, of helemaal niet?
Huskymeisje
5-sterren

Re: Prei

Berichtdoor Huskymeisje » Wo 22 Apr 2009, 12:36

Ik zou het risico niet lopen. Dat een bedrijf als dogshape dat uberhaupt doet  :-\
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Wo 22 Apr 2009, 17:43

Sporadisch een friemeltje prei krijgt niemand wat van, maar goed beschouwd hoort prei niet thuis in een hondengroentemixje.
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Wo 22 Apr 2009, 18:47

Ik doe ook nooit prei in mijn groentehap, heb hier ergens gelezen, geen prei geen ui en niets uit de nachtschadefamilie?
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Wo 22 Apr 2009, 21:32

Prei is van bekend dat het een giftige werking heeft.
Waarom zou je he dan geven, terwijl er zo veel alternatieven zijn.
Niettemin zal jouw hond heus niet omvallen van een paar reepjes prei, maar dannog.
Hier geef ik het niet
ands
1-ster

Berichtdoor ands » Za 25 Apr 2009, 07:30

Ok.  Maar mijn idee achter deze vraag is ook, moet er niemand Dogshape hier op wijzen; want niet iedereen zit op een forum om zich te informeren en er zijn misschien wel mensen die het gewoon wekelijks gaan aanbieden omdat het daar in het groentemixassortiment is opgenomen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 25 Apr 2009, 08:25

[quote="ands"]
Ok.  Maar mijn idee achter deze vraag is ook, moet er niemand Dogshape hier op wijzen; want niet iedereen zit op een forum om zich te informeren en er zijn misschien wel mensen die het gewoon wekelijks gaan aanbieden omdat het daar in het groentemixassortiment is opgenomen.
[/quote]

Dogshape vindt zichzelf in staat om een compleet hondenvoer te maken en ik verwacht van zulke bedrijven dan ook dat zij zelf hun huiswerk maken.

Verder staat hier op barfplaats in diverse (beginners)topics dat je geen ui en prei aan je hond moet voeren. Verder kun je best groenten uit de nachtschade familie geven. Als je maar beseft dat sommige honden daar allergische reacties op krijgen (zoals huiduitslag en jeuk). Maar er zijn talloze honden die het prima op tomaat, paprika, aubergine doen. Ik heb er twee die het er prima op doen, ik heb er 1 die krijgt onmiddellijk jeuk en rode liezen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”