maar 1 keer per dag eten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

maar 1 keer per dag eten

Berichtdoor Barfplaats

Elizabeth Bennet
1-ster

maar 1 keer per dag eten

Berichtdoor Elizabeth Bennet » Ma 20 Apr 2009, 20:06

Dag mede-barfers,

Vanaf welke leeftijd mag een hond (Rottweiler, misschien maakt dat ook nog verschil) van twee keer per dag naar één keer per dag eten overgaan? En hoe doe je dat dan? Kun je dat gewoon van de één op de andere dag doen? Of moet je dat geleidelijk afbouwen en hoe doe je dat dan?

Groetjes Elizabeth
pallas
5-sterren

Re: maar 1 keer per dag eten

Berichtdoor pallas » Ma 20 Apr 2009, 21:02

Nou ten eerste : niks moet.
Als jij je prettig voelt bij twee keer per dag eten geven en je hond doet het er ook goed op , dan kan je ook zo laten.

Bij mij ging Didot zo rond een maand of 10-11 naar eens per dag.
Ik heb het wel opgebouwd. Ik wou graag savonds gaan voeren dus de ochtend maaltijd werd steeds kleiner.
Ik denk dat ik er een dikke week over gedaan heb.

Voor mij was ook een overweging dat bij één keer eten da maaltijd niet té groot werd. Zo is het dus gebeurd dat hij rond de 14/15 maanden weer een periode terug is gegaan naar twee maaltijden. Meneer was toen zo actief dat ik het niet verandwoord vond om hem alles in één maaltijd te geven.
(hij at toen 1300/1400 gr en woog 17 kilo)

Wat ik dus uiteindelijk wil zeggen: let goed op je hond en dan zal je vanzelf ontdekken wanneer het moment daar is om naar ééns per dag te gaan :)

Inmiddels eten ze al weer een paar jaar 5 keer per week en dat bevalt hier prima :)
tessa
5-sterren

Berichtdoor tessa » Ma 20 Apr 2009, 21:29

Mijn boxer van nu 10 maanden is deze week overgegaan op een maaltijd per dag.
Ze stond de eerste dagen wel even raar te kijken dat ze s'morgens niks kreeg en ze heeft ook een dag of twee s'ochtends gal gespuugd maar nu is ze eraan gewend en gaat het goed.
Wicka
3-sterren

Berichtdoor Wicka » Di 21 Apr 2009, 08:09

Ik denk dat Wicka een maand of 10 was toen ze over ging naar 1x per dag. Ik heb niets afgebouwd omdat ze erg slecht at. Met 1x per dag nooit meer problemen gehad met slecht eten.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Di 21 Apr 2009, 12:43

gentle is 5 maanden maar eet ook maar 1x per dag, hij krijgt s'morgens ook maar vertikt het gewoon...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”