Homeopathische middelen voor mens ook voor dier

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

*Nikki*
5-sterren

Berichtdoor *Nikki* » Ma 20 Apr 2009, 02:28

Homeopathische middelen voor mensen gebruiken vele ook voor hun honden. Ik ook. Maar hoe weet je en waardoor komt het nou eigenlijk dat je bv Okugest geeft aan je hond. Er staat niks op de verpakking dat je het ook je hond kan geven.
Hoe weet je dan dat het niet schadelijk is voor je hond? Een hond werkt totaal anders dan een mens.
Eef+doggies
5-sterren

Re: Homeopathische middelen voor mens ook voor dier

Berichtdoor Eef+doggies » Ma 20 Apr 2009, 02:57

Homeopathie werkt voor zover mij bekend voor mensen hetzelfde als voor honden.
Fido
5-sterren

Berichtdoor Fido » Ma 20 Apr 2009, 08:32

Ik studeer klassieke homeopathie voor dieren. Je gebruikt idd dezelfde homeopathische middelen als voor mensen het reporatorium en materia medica (de boeken waarin we opzoeken) zijn voor mensen geschreven. Wat wij dan ook extra leren is om het humane te "vertalen" naar dieren. De hond en kat hebben anaalklieren, mensen weer niet enz.

Wij kijken ook hoe het dier van karakter in elkaar zit en daar zijn we weer afhankelijk van van wat de eigenaar verteld. Dierhomeopathie is dus een leuke uitdaging  ;)
Miranda en Pepper
4-sterren

Berichtdoor Miranda en Pepper » Wo 22 Apr 2009, 14:52

Fido schreef:Ik studeer klassieke homeopathie voor dieren. Je gebruikt idd dezelfde homeopathische middelen als voor mensen het reporatorium en materia medica (de boeken waarin we opzoeken) zijn voor mensen geschreven. Wat wij dan ook extra leren is om het humane te "vertalen" naar dieren. De hond en kat hebben anaalklieren, mensen weer niet enz.

Wij kijken ook hoe het dier van karakter in elkaar zit en daar zijn we weer afhankelijk van van wat de eigenaar verteld. Dierhomeopathie is dus een leuke uitdaging ;)

Wat een geweldige studie lijkt me dat!!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”