puppy barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

puppy barf

Berichtdoor Barfplaats

lacota
1-ster

puppy barf

Berichtdoor lacota » Zo 19 Apr 2009, 09:56

Hallo, Ik ben nieuw hier. Ik heb een vraagje. Wij zin sinds kort begonnen met barf voor onze pup. Hij is 12 weken jong en reageert goed op de kippennekjes. Mijn vraag is, is er een voedings schema voor een pup van 12 weken? I heb echt geen idee hoe veel en hoe vaak hij moet eten op barf. Ik voer hem 3x per dag en kom uit op ongeveer 600 gram barf. Het is een duitse herder pup van 12 weken en 13 kilo.
Moet of kan hij ook een dag vasten? Is dit gezond? En hoeveel groente moet hij hebben? Ik heb al het een en ander gevonden op het net, maar bevestiging is erg fijn.
Bedankt!
Lizzy
Moderator

Re: puppy barf

Berichtdoor Lizzy » Zo 19 Apr 2009, 10:07

lacota schreef:Hallo, Ik ben nieuw hier. Ik heb een vraagje. Wij zin sinds kort begonnen met barf voor onze pup. Hij is 12 weken jong en reageert goed op de kippennekjes. Mijn vraag is, is er een voedings schema voor een pup van 12 weken? I heb echt geen idee hoe veel en hoe vaak hij moet eten op barf. Ik voer hem 3x per dag en kom uit op ongeveer 600 gram barf. Het is een duitse herder pup van 12 weken en 13 kilo.
Moet of kan hij ook een dag vasten? Is dit gezond? En hoeveel groente moet hij hebben? Ik heb al het een en ander gevonden op het net, maar bevestiging is erg fijn.
Bedankt!

Wat geef je je pup nu te eten? Misschien kun je je huidige menu hier ook neerzetten?

Een pup voer je ongeveer 5% a 10% van zijn huidige lichaamsgewicht. 5% is voor een pup van een groot ras en 10% is voor een pup van een klein ras. Jouw pup zal zo 5% a 6% a 7% nodig hebben. Dat is dus ergens tussen de 650 a 910 gram per dag in totaal. En de hoeveelheid groeit nog een tijdje met je pup mee. Meer daarover in dit topic: index.php/topic,43539.0.html

Je geeft je pup nu 3 keer per dag eten? Ik heb mijn hond tot 6 maanden 3 maaltijden per dag gegeven en daarna stapte ik over op 2. Vasten met een pup:

Vanaf 4 maanden oud kun je de pup een halve dag per week laten vasten. Een keer per maand kun je de pup (vanaf 4 maanden dus) 1 hele dag laten vasten. Vanaf dat ie volwassen is: 1 dag per week laten vasten.

Ergens zo rond de 10% groenten is prima.
*Dorothea*
5-sterren

Berichtdoor *Dorothea* » Zo 19 Apr 2009, 11:59

Begrijp ik nu goed dat hij alleen kippenekken te eten krijgt?  :-\
lacota
1-ster

Berichtdoor lacota » Zo 19 Apr 2009, 16:50

Bedankt voor de duidelijke reactie!

Vasten hebben we nog niet gedaan, we zijn net begonnen. Hij krijgt nu 3 a 4 x per dag eten.

Even een lijstje van vandaag;

Vanmorgen 300 gram barf:
Kippenekjes en pens met 1/2 banaan snijbonen en sperziebonen.

vanmiddag een halve piepkuiken en rundergehakt

vanavond 250 gram kabeljouw en makreel wat sinasappel en biergist

Tussendoortje vanaag was een kippenvleugeltje.

Vandaag heeft hij gen pupbrok gehad. Gisteren heeft hij dat nog wel gehad (de zak moest leeg)

@*Dorothea* Mijn post was niet helemaal duidelijk. Wij hebben hem in het begin nekjes gegeven, naast zijn brok. Hier hebben we een aantal uur tussen gelaten. Maar puur om te kijken hoe hij dit weg kreeg.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Zo 19 Apr 2009, 18:27

biergist? waarom geef je dat?
sinaasappel zou ik ook niet geven....erg laxerend(hier wel iig)
ik geef mijn pup niet zoveel afwisseling op 1 dag..
ik maak een maaltijd en verdeel dat over de dag, bv s'morgens spiervlees, s'middags bot, s'avonds een prakje van spiervlees en orgaan ed...
het maagje van je hond krijgt nogal wat; rundergehakt, kuiken,kip,kabeljouw, makreel ed...
zeker als je een vismaaltijd wil geven zou ik 1 vissoort doen en de rest van de dag wat lichtere spulletjes
lacota
1-ster

Berichtdoor lacota » Zo 19 Apr 2009, 18:36

bedankt voor je reactie. Ik zal zijn menu aanpassen. Hij heeft idd wel hele harde ontlasting, maar kan het wel goed kwijt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”