Binnenste van dragend geitenbot wel geven??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

pieterendiaan

Berichtdoor pieterendiaan » Do 16 Apr 2009, 20:59

Vandaag heb ik bij IC-rotterdam geiten spiervlees gehaald. Vorige keer had ik snippers en daar heb ik uren op zitten snijden voordat al het vet eraf was. (ik droog namelijk het spiervlees). Nu heb ik spiervlees van de poot afgesneden dus op sommige stukken zat nog een stuk bot. Omdat dit een dragend bot is wil ik het niet geven maar binnen in het bot zit zacht spul (merg ofzoiets?). Ik kan dat er makkelijk uithalen. Kan ik dat zachte spul wel geven? De omhulsels zijn namelijk echt hard. Zo ja wat is de meerwaarde van dat zachte spul?
Het zachte spul lijkt trouwens op de botstukjes die in de carnibest zitten (ik voer nl carnibest).

Alvast bedankt!

Gr Diana
Lizzy
Moderator

Re: Binnenste van dragend geitenbot wel geven??

Berichtdoor Lizzy » Vr 17 Apr 2009, 07:45

Dat binnenste merg kun je prima geven. Dat is erg gezond. Maar, het is wel vet en laxeert. Dus dikke kans dat als je het geeft, dat je hond de dag erop wat dunne ontlasting heeft. Dat is niet erg, maar dan weet je dat. Ik zou ook niet teveel van dat spul tegelijkertijd geven.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”