Wie oh wie helpt me?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Wie oh wie helpt me?

Berichtdoor Barfplaats

Kayro
1-ster

Wie oh wie helpt me?

Berichtdoor Kayro » Wo 15 Apr 2009, 12:05

Dacht dat ik er goed aan deed om het halve forum door te spitten inclusief de rekenhulp van de Barfclub, nu ben ik het spoor bijster. Ga er van uit dat Kayro 26 kilo weegt, moet nog ff checken voor ik uiteindelijk ga beginnen, maar de rekenhulp laat de groente percentage leeg.

Persoonlijk vind ik het wel erg belangrijk als Kayro vitamines en mineralen van verse groentes binnen krijgt, maar dan nu de vraag? Hoeveel %?

Zal me eerst maar eens flink gaan verdiepen in het BARFEN voor Kay en daarna voor onze toekomstige kat, .. 1 ding tegelijk hahahah ik hoop dat jullie me de weg weer op kunnen helpen  ;)

Groetjes Alice  :D
Nynke
5-sterren

Re: Wie oh wie helpt me?

Berichtdoor Nynke » Wo 15 Apr 2009, 12:23

vleesbot 50%, spiervlees 25%, orgaan 15% en groente ongeveer 10%  ;) 

De groenten wel helemaal fijn malen tot een papje  :)
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Wo 15 Apr 2009, 21:46

Ik geef wel groente, maar de hoeveelheid wisselt.
Dan een paar dagen niet, dan weer een week wel, en dan weer alleen s groente die overblijft van mijn kookkunsten  ::)
Daarom  tel het niet echt mee, eerder als extra.
Zo zie je dat ieder daar op zijn eigen manier mee omgaat
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Do 16 Apr 2009, 08:42

Hier krijgen ze 10% groentemix. Verdeeld over 4 dagen van de week.  ;)
Butch
4-sterren

Berichtdoor Butch » Do 16 Apr 2009, 08:58

ik geef elke dag een beetje groente, 10% in totaal.
In die barfrekenhulp kan je extra regels en percentages invullen hoor, zodat je helemaal jouw eigen menu en percentages kan uitrekenen. Dus gewoon een extra regel groente maken en 10% erachter invullen.
bloemetje
5-sterren

Berichtdoor bloemetje » Do 16 Apr 2009, 10:30

Kayro schreef:Dacht dat ik er goed aan deed om het halve forum door te spitten inclusief de rekenhulp van de Barfclub, nu ben ik het spoor bijster. Ga er van uit dat Kayro 26 kilo weegt, moet nog ff checken voor ik uiteindelijk ga beginnen, maar de rekenhulp laat de groente percentage leeg.

Persoonlijk vind ik het wel erg belangrijk als Kayro vitamines en mineralen van verse groentes binnen krijgt, maar dan nu de vraag? Hoeveel %?

Zal me eerst maar eens flink gaan verdiepen in het BARFEN voor Kay en daarna voor onze toekomstige kat, .. 1 ding tegelijk hahahah ik hoop dat jullie me de weg weer op kunnen helpen  ;)

Groetjes Alice  :D
.

Hi Alice,

VWB de rekenhulp:
Je moet zelf de percentages invullen die je wilt hanteren. Je vult dus de gele vlakken in. Je vult in wat je hond weegt en hoeveel procent je wilt geven, vervolgens vul je in het volgende rijtje de percentages in die je wilt hanteren en dan krijg je de uitkomst!
Kayro
1-ster

Berichtdoor Kayro » Za 18 Apr 2009, 09:25

Nynke F schreef:vleesbot 50%, spiervlees 25%, orgaan 15% en groente ongeveer 10%  ;) 

De groenten wel helemaal fijn malen tot een papje  :)

Dank je wel, zal toch goed moeten komen zo. Dat van een papje heb ik idd gelezen. Anders zal Kayro het ook echt niet eten.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”