zeverende poezels

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Barfplaats
Gesponsord bericht

zeverende poezels

Berichtdoor Barfplaats

Supermax
3-sterren

zeverende poezels

Berichtdoor Supermax » Vr 10 Apr 2009, 11:24

Hmm, weet niet of dit in de juiste rubriek staat, maar in de andere past het volgens mij ook niet echt.
Ik heb niet echt een probleem. Alleen valt het op dat alledrie mijn poezels ontzettend zeveren (kwijlen) als ze aandacht krijgen. Vooral de dames doen dat best erg, Kruimel doet het iets minder. Ze hebben niet echt last van tandsteen. Ze krijgen KVV van BIBI te eten en af en toe een kippennekje of een kuiken.
Zijn er meer poezen die zo zeveren? Of heb ik gewoon rare katten.
O ja, de dames zijn bijna 6 jaar en Kruimel is 2,5 jaar. Dus het is niet van ouderdom (ze zeveren al een paar jaar).
Groetjes,
Mieke
brie
5-sterren

Re: zeverende poezels

Berichtdoor brie » Vr 10 Apr 2009, 11:26

ik heb ook een poesje die gaat kwijlen als ze innig met je knuffelt  :D
vind het wel lief eigenlijk  :)
YaYa
5-sterren

Berichtdoor YaYa » Vr 10 Apr 2009, 11:28

Er lopen er hier een paar rond die gaan kwijlen (zeveren) als je lekker met ze knuffelt. Ik denk dat het er gewoon een beetje bijhoort. En ik denk ook niet dat het aan een leeftijd gebonden is. Dus niks om je ongerust over te maken.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Vr 10 Apr 2009, 11:29

sien verliest ook liters langs de voorkant als je goed aait. ot soms een beetje, met name als ze lekker ligt te slapen op haar roze slaapkussen.
Supermax
3-sterren

Berichtdoor Supermax » Vr 10 Apr 2009, 11:54

Ik maak me ook niet echt zorgen. Het is meer dat het dan zo'n natte zooi wordt. Zeker als Desi (1 vd dames) bij mij op schoot zit terwijl ik achter de pc zit en er liggen papieren op het buroblad. Dan worden die helemaal ondergezeverd.... en dat vind ik dan wat minder.
Maar ja, in ieder geval zijn ze dus niet de enige katten die dit "mankement" hebben.
Dacht misschien dat het kwam omdat ze KVV eten...
Groetjes,
Mieke
Kefraya
4-sterren

Berichtdoor Kefraya » Vr 10 Apr 2009, 12:06

Ik heb ook zo'n poet: hoe blijer ze is, hoe natter het wordt  :-X. Zij is overigens een 'blik'poes.
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Vr 10 Apr 2009, 12:50

1 van mijn (ex)katers doet dat ook. Hij is heel erg op zichzelf, maar als hij de tijd rijp acht, dan komt ie zijn aandacht halen en dan ook zeer uitgebreid en innig, met de nodige drup-, en lektafrelen  :P
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Vr 10 Apr 2009, 17:21

Hihihi  ouwe Omo kon zelfs bellen blazen van geluk  8), Cera heeft hanglippen dus daar kleddert ook wel s wat uit..
De spicht is de enige die t echt droog houdt maar die bezorgt zichzelf regelmatig een hersenschudding door knalharde kopstoten te geven tegen alles wat in de buurt is..
Supermax
3-sterren

Berichtdoor Supermax » Vr 10 Apr 2009, 18:15

Heb inderdaad oude poezen gekent die echt konden kwijlen en bellen blazen van geluk als je ze aanhaalde. Maar ja, kende het fenomeen verder niet bij jongere katten (behalve die van mezelf dan).
We hadden vroeger thuis ook zo'n oude kat die ook kopstoten gaf. Die kon gewoon geen kopjes geven. Hij had de vervelende gewoonte om kopstoten tegen je kin te geven, moest je altijd oppassen dat je tong niet tussen je tanden kwam.....
Groetjes,
Mieke
verwonderd

Berichtdoor verwonderd » Vr 10 Apr 2009, 19:08

;D ;D ;D ;D ;D

heerlijk topic, nee, Lolita zevert niet  ;D
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Vr 10 Apr 2009, 19:52

Haha, die van mij, Nachi, grijs-witte (linker kat) op de foto, geeft kopstoten én kwijlt!!! 2-in-1 aanschaf dus!! En hij is pas 4 jaar en doet dat al minimaal 3 jaar  :D
Rianne145
5-sterren

Berichtdoor Rianne145 » Vr 10 Apr 2009, 21:35

Hihi, wat een lol. Hier geen kwijlende katten, maar ken het fenomeen wel van een vriendin, die heeft van de 7 een stuk of 3 kwijlers, in meer en mindere mate. :P
flin
5-sterren

Berichtdoor flin » Vr 10 Apr 2009, 22:24

;D ;D

zeveren...= noemen we hier zeuren....
    "loop niet te zeveren'! "

en ja, wèl zeurtjes , slijmballen, aandachttrekkers, mupjes:

gooi de vaas/koffie/bier om kroelakties, ga op de krantzit akties, ga voor 't beeldscherm banjeren akties, zal ik je nagels effe doen akties, zal ik je gezicht wassen akties, ik zorg dat je struikelt reakties, hier zijn mijn speeltjes akties, en ohwww: 'k kan ook nep-sproei akties...als dat niet werkt; mawauw-blèhr  akties

maar kwijlen? nee, dat doen ze niet... :-X
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Vr 10 Apr 2009, 22:29

flin schreef: ;D ;D

zeveren...= noemen we hier zeuren....
    "loop niet te zeveren'! "

en ja, wèl zeurtjes , slijmballen, aandachttrekkers, mupjes:

gooi de vaas/koffie/bier om kroelakties, ga op de krantzit akties, ga voor 't beeldscherm banjeren akties, zal ik je nagels effe doen akties, zal ik je gezicht wassen akties, ik zorg dat je struikelt reakties, hier zijn mijn speeltjes akties, en ohwww: 'k kan ook nep-sproei akties...als dat niet werkt; mawauw-blèhr  akties

maar kwijlen? nee, dat doen ze niet... :-X

Bofkont  ;D ;D
flin
5-sterren

Berichtdoor flin » Vr 10 Apr 2009, 22:52

Too schreef:
Bofkont  ;D ;D

hihihi; 'k zou ze niet willen missen hoor! de arm/hand is al bij voorbaat bij 't misschien om te vallen product...hoezo ikkuh afgericht?

mwjah, daarnaast hebben er 2 last van chronische snot-perikelen....en da's niet altijd effe fris tijdens de middag-knäckert..... :-[
of 't avondmaal, of ...nah...hatsjhaaaah...flats...oeps...euh, gut..
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”