vraagje mbt Wild

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vraagje mbt Wild

Berichtdoor Barfplaats

tt-tjes
5-sterren

vraagje mbt Wild

Berichtdoor tt-tjes » Do 09 Apr 2009, 20:15

Vandaag heb ik een mazzeltje gehad.

Ik heb bij onze marktpoelier 5 kg wild voor 2,00 p/kg kunnen kopen. Prachtige fazantbouten, reebiefstuk en een paar wilde konijnen.

Nu vraag ik me af of er verschil zit tussen wild konijn en tam konijn (behalve de lucht :puke: getverdemme wat is dat vies). Balou kan namelijk niet tegen tam konijn, zou hij dan wel wild konijn verdragen?
Ook gevogelte veroorzaakt jeuk bij hem, maar zou dat ook zo zijn bij fazantbout.
tt-tjes
5-sterren

Re: vraagje mbt Wild

Berichtdoor tt-tjes » Vr 10 Apr 2009, 07:32

Helemaal niemand????
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 10 Apr 2009, 07:37

Er zit zeker verschil in wild en tam. Kijk alleen maar naar het voedsel wat het tamme konijn krijgt, versus het wilde konijn. Het vlees ziet er anders uit, ruikt anders en sterker nog: veel wild moeten mijn honden niet terwijl ze de tamme versie lekker vinden. Maar qua allergie zul je het toch gewoon uit moeten proberen... En er kleeft een groot risico aan dat Balou er niet goed op reageert.
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Vr 10 Apr 2009, 20:13

Dan zit er maar 1 ding op, en dat is proberen. Ik weet dus ook niet of de honden het lusten, maar toen ik gisteren het wilde konijn aan het portioneren was, was Balou niet meer uit de keuken weg te slaan.
Ik waag het er deze week maar een keer op, kijken wat er gebeurt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”