onderzoek titertest

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

onderzoek titertest

Berichtdoor Barfplaats

Hobbes
2-sterren

onderzoek titertest

Berichtdoor Hobbes » Do 19 Mar 2009, 18:08

Hoi

Weet iemand hoe het nu staat met de onderzoeken naar de titertest Vacci Check (Puur Natuur was terughoudend geworden met de levering, omdat er meer onderzoek nodig was:  http://www.nmlhealth.com/c,,52,/VacciCheck.aspx

Maar hoe staat het er nu voor? Kan mijn dierenarts eraan komen en wordt de titertest nu als betrouwbaar gezien?

Ik kan het misschien beter aan Puur Natuur zelf vragen, maar hier is ook vast belangstelling. Misschien staat het al ergens op Barfplaats?

Ik sprak vandaag mijn dierenarts: hij had op mijn verzoek geïnformeerd naar titertesten en had gehoord dat die 300 a 400 euro kosten. Dat zal dan wel die titertest zijn die ze in Utrecht bij diergeneeskunde doen, dus niet de Vacci Check(?)
Hitam
5-sterren

Re: onderzoek titertest

Berichtdoor Hitam » Vr 20 Mar 2009, 09:30

De test is overgedaan bij het laboratorium van Intervet, producent van de Nobivac vaccins en toen kwam er uit dat de test wel betrouwbaar is. Er heeft op de site van NML Health (voorheen Puur Natuur) een artikel gestaan van Egberink daarover.
Klaarblijkelijk hebben ze de studentes die het onderzoek deden ook de laboratoriumtests laten doen en is daar iets fout gedaan.
Het lastige is dat dierenartsen vaak wel onthouden dat het niet klopte, maar als het tegendeel wordt bewezen missen ze dat.
Jolly
5-sterren

Berichtdoor Jolly » Za 21 Mar 2009, 13:56

Hitam schreef:De test is overgedaan bij het laboratorium van Intervet, producent van de Nobivac vaccins en toen kwam er uit dat de test wel betrouwbaar is. Er heeft op de site van NML Health (voorheen Puur Natuur) een artikel gestaan van Egberink daarover.
Klaarblijkelijk hebben ze de studentes die het onderzoek deden ook de laboratoriumtests laten doen en is daar iets fout gedaan.
Het lastige is dat dierenartsen vaak wel onthouden dat het niet klopte, maar als het tegendeel wordt bewezen missen ze dat.

beetje lullig.

Vaccicheck is dus gewoon goed. pUNT
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”