supplementen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

supplementen

Berichtdoor Barfplaats

helenavantroje
3-sterren

supplementen

Berichtdoor helenavantroje » Vr 13 Mar 2009, 22:17

Hoe vaak geven jullie kelptabletten en is 2x in de week visolieolie genoeg?
Twee keer per week 1 ei of meer, heb een rottweiler en een deense dogmix.
Is 2x in de week een beetje olijfolie ok?
Wat voor supplementen nog meer? Ik doe er groenteprut doorheen met lijnzaad.
Maar ik ben bang dat ik dingen vergeet.
Borke
5-sterren

Re: supplementen

Berichtdoor Borke » Vr 13 Mar 2009, 23:29

Ik Barf nu 4 jaar en heb nog nooit kelp tabletten gegeven....
Ik geef als extraatjes soms wat zuivel of een eitje door de groentemix, dat is het wel zo'n beetje.
geer
5-sterren

Berichtdoor geer » Vr 13 Mar 2009, 23:31

Ik geef visolie want ze eten geen vis. De rest supplementeer ik alleen als daar behoefte aan is.
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Za 14 Mar 2009, 05:42

helenavantroje schreef:Hoe vaak geven jullie kelptabletten en is 2x in de week visolieolie genoeg?
Twee keer per week 1 ei of meer, heb een rottweiler en een deense dogmix.
Is 2x in de week een beetje olijfolie ok?
Wat voor supplementen nog meer? Ik doe er groenteprut doorheen met lijnzaad.
Maar ik ben bang dat ik dingen vergeet.

Van kelp is 'n hele kleine hoeveelheid voldoende, ik zou niet meer dan om de dag 'n half tabletje geven.
Visolie can dagelijks of om de dag gegeven. Ik wissel met visolie en zalmolie
Waarom wil je olijfolie geven? Kan wel maar wanneer er geen keiharde ontlasting is dan is de olijfolie niet nodig.
Met de juiste verhouding van vlees en bot ,moet de ontlasting ook goed zijn, en anders vettere vlees gebruiken of minder bot.
En gebruik je lijnzaad olie of hele lijnzaadjes? eigenlijk ook overbodig hoor,en wanneer de zaadje niet fijngemaald zijn dan komen ze er ook zonder opgenomen te worden weer uit...
Ik geef geen prut, maar alleen maar groentemix door de bak.
Eieren krijgen ze hier om de dag , maar je mag ook meer gegeven.
Yoghurt/cottage cheese of kefir met verse fruitpuree en gemalen nootjesmix als tussendoortje,
of stukjes vers fruit samen delen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 14 Mar 2009, 08:34

Ik geef sec gezien ook geen supplementen, ook alleen als er iets is. Maar standaard krijgen mijn honden geen supplementen. Ze eten hier 2 keer per week ieder een sardientje of makreeltje, ik maal standaard  rauwe noten en zaden door de mix en spruitgroenten als alfalfa en knoflook en ook groentes die jodium bevatten zoals waterkers maar ook zeekraal door de groentenmix. Verder krijgen ze 2 keer per week een eitje en ergens tussen de 8 en 10 verschillende diersoorten dus ik vind het wel mooi zo. Lijnzaad vind ik geen hondenvoer (eerlijk gezegd), olijfolie, daar heeft een hond ook niks aan (eerlijk gezegd) en als je verse vette vis geeft, heeft je hond ook geen visolie nodig (tenzij voor therapeutische doeleinden).
helenavantroje
3-sterren

Berichtdoor helenavantroje » Za 14 Mar 2009, 14:28

Bedankt voor jullie reakties. Ik woon in Curacao dus aan sardientjes of makreel is wat moeilijk te komen, voor zalmkoppen ben ik gisteren bij de visboer geweest, maar die heeft er 3 per dag en de chinezen hier schijnen daar gek op te zijn, dus moet er vroeg bij zijn lol. Ook vuile pens is moeilijk, wel schone is te krijgen, ze eten hier soep daarvan, gadver! Alle slachtafval eten ze zelf op, ga maandag maar eens naar het abattoir kijken wat er te krijgen valt. Dus over die supplementen maak ik me niet zo druk meer, beetje visolie en nootjes en zaden en alfafa, groentemix elke dag, eieren een paar keer per week, dan heb ik het wel zo'n beetje? Bij 1 supermarkt heb ik hondenvlees gevonden, maar weet niet wat erin zit natuurlijk. Maar ik bekijk het wat makkelijker nu, als ze in 2 of 3 weken alles binnenkrijgen is het goed toch? Dan hoef ik niet zo na te denken elke dag. Ze knagen nu heerlijk aan een rundernekbot, wat een stank, moet er wel aan wennnen hoor!
spickenstef
4-sterren

Berichtdoor spickenstef » Za 14 Mar 2009, 15:08

als suplementen voer ik : zeewier ,visoliecabsules , olijfolie , eitje, knoflook , levertraan , huttenkaas en farmer cheese
de visolie en de levertraan omdat ze geen vis lust en de kaas omdat ze hier dol op is groenten voer ik ook nog maar dat beschouw ik als basis voer
Botcher
1-ster

Berichtdoor Botcher » Vr 25 Sep 2009, 09:37

[quote="spickenstef"]
als suplementen voer ik : zeewier ,visoliecabsules , olijfolie , eitje, knoflook , levertraan , huttenkaas en farmer cheese
de visolie en de levertraan omdat ze geen vis lust en de kaas omdat ze hier dol op is groenten voer ik ook nog maar dat beschouw ik als basis voer
[Hoe vaak geef je een viscapsule en zeewier?
Ben nu ongeveer een maandje met Micky over op kvv en hij is een beetje afgevallen en heeft last van jeuk.
De jeuk is trouwens niet van de KVV hoor, was juist de reden om kvv te gaan voeren ;D
Hij krijgt Carnibest en sinds kort afgewisseld met smuldier, verder eendennekken en dat gaan we langzaam uitbreiden met kip en bot.
Alvast bedankt voor de reactie]
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”