Re: 2de operatie blaasstenen (in 16weken) hulp gevraagd

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Bo derek
1-ster

Berichtdoor Bo derek » Di 10 Mar 2009, 20:35

[quote="Lizzy"]
Ik heb geen verstand van Chinese kruiden maar misschien dat Tannetje hier eens naar kan kijken. Dit zit er in, in het product:

Samenstelling:
Chinese kruidenformule (benaming in Latijn/ Pin Yin): Amomum villosum fructus/ SHA REN, Artemisiae annuae herba/ QING HAO, Chaenomelis fructus/ MU GUA, Cnidii fructus/ SHE CHUANG ZI, Dolichoris semen lablab/ BAI BIAN DOU, Isatidis radix/ BAN LAN GEN, Lysimachiae herba/ JIN QIAN CAO, Paeoniae rubrae radix/ CHI SHAO, Poria Sclerotium/ FU LING, Spirodelae herba/ FU PING en Ziziphi jujubae fructus/ DA ZAO.

Wat ik wel interessant vind, maar misschien dat Tannetje daar een verklaring voor kan geven, is dat het product bij (qua samenstelling) twee tegenovergestelde soorten blaasgruis/stenen werkt:

Speciaal voor blaasstenen groter dan 1 cm heeft de Chinese kruidengeneeskunde de formule Lysium ontwikkeld. De formule werkt direct op de blaasstenen en hierdoor kan deze formule deze oplossen. Lysium dient minimaal 3 weken gegeven te worden voordat het effect merkbaar wordt. Om herhaling te voorkomen mag Lysium preventief worden ingezet. De behandeling duurt ongeveer 3 maanden. Het mag door het eten worden gegeven. Indien gewenst mag het continue worden gegeven. Het heeft op lange termijn geen bijwerkingen. Lysium heeft geen afwijkende smaak.

Specifiek voor: blaasstenen. Het werkt voor alle soorten gruis en blaasstenen, zoals Struviet, Cystine, Calciumfosfoor, Calciumcarbonaat, Calciumoxalaat en Ammoniumuraat.

[/quote]l

lizzy
ik heb zelf een lhasa apso van 9.5jaar met blaasstenen en was al ruim een jaar bezig met lysium (vergruist de steen)en eurologist(wat de blaas schoon houd van bacterien).
Ik gaf haar altijd Carnibest lams of eend te eten ,prima voer moet ik zeggen.
Het ging afwisselend ,de periode was over het algemeen 3 weken goed en dan ging mijn lhasa weer bloed plassen.
maar ben nu sinds 5 weken overgestapt naar u/d van Hills  en hoewel lhasa nu bijna 10jaar word lijkt zij wel 5jaar wat een energie heeft dit hondje nu zeg sinds ik Hills gebruik.
Ik heb vernomen dat ik dit voer niet langer dan een jaar gegeven mag worden dus .............
Ja en nu verder /????? wie het weet......ik laat nu a.s. vrijdag naar de dierenarts urine checken op ph waarden en foto laten maken ben benieuwd.
Als iemand nog sugesties heeft ....ik hoor het graag.
Gr..............Bo
*Dorothea*
5-sterren

Berichtdoor *Dorothea* » Di 10 Mar 2009, 20:52

Hills U/D daar zitten zo weinig eiwitten in, dat een hond er vroeg of laat problemen van krijgt.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 11 Mar 2009, 07:33

Dit zit er in Hill's U/D dus het lijkt me dat je dat niet te lang wil voeren nee. Het is ook nog eens geconserveerd met de grootste tinnuf:

Brewers Rice, Corn Starch, Pork Fat (preserved with mixed tocopherols and citric acid), Dried Egg Product, Powdered Cellulose, Chicken Liver Flavor, Flaxseed, Potassium Citrate, Soybean Oil (preserved with BHA, propyl gallate and citric acid), Calcium Carbonate, L-Lysine, Iodized Salt, Choline Chloride, vitamins (Vitamin E Supplement, Niacin, Thiamine Mononitrate, Vitamin A Supplement, Calcium Pantothenate, Biotin, Vitamin B12 Supplement, Pyridoxine Hydrochloride, Riboflavin, Vitamin D3 Supplement, Folic Acid), Dried Beet Pulp, L-Threonine, Taurine, Vitamin E Supplement, minerals (Ferrous Sulfate, Zinc Oxide, Manganous Oxide, Copper Sulfate, Calcium Iodate, Sodium Selenite), preserved with Mixed Tocopherols & Citric Acid, L-Tryptophan, L-Carnitine, Beta- Carotene, Rosemary Extract.

Ik zou zeggen: zelf gaan samenstellen. Welk type gruis heeft je hond last van, calcium oxalate, of cystine urolithiasis?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 11 Mar 2009, 07:33

Ik heb van jouw vraag trouwens een apart topic gemaakt, anders wordt het te onoverzichtelijk.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”