Pruimen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Pruimen

Berichtdoor Barfplaats

Marion
5-sterren

Pruimen

Berichtdoor Marion » Za 17 Jul 2004, 18:47

Ik ben erachter gekomen dat onze buren een pruimenboom hebben....... en Tommie is daar ook achter gekomen ;)
Hij eet de pruimen die van de boom vallen dus op. Soms met pit en soms spuugt hij de pit netjes uit.
Nu vraag ik me af of dit kwaad kan ???
Ik probeer het wel te voorkomen door de gevallen pruimen steeds snel weg te halen, maar soms is ie me dus voor :P Gisteren heeft hij er eentje op en vandaag een stuk of 2 of 3.
Gisteren heeft ie voor zijn doen dus wel veel gepoept, dus laxerend zijn ze wel.
maar kan het verder kwaad?
Paul_Barte
5-sterren

Re:Pruimen

Berichtdoor Paul_Barte » Za 17 Jul 2004, 20:02

Als het er maar geen 50 zijn LOL....
Het geeft wel dunne poep EN aangezien zoete pruimen veel fruitsuikers bevatten krijgen ze een dikke kont ;)
Marion
5-sterren

Berichtdoor Marion » Za 17 Jul 2004, 20:10

ok, bedankt ;)
oebaya
5-sterren

Berichtdoor oebaya » Zo 18 Jul 2004, 07:48

Nou die diarree en die dikke kont vallen wel mee. In de tuin van ons vorige huis stond een pruimenboom en mijn honden deden zich dagelijks meer dan tegoed aan de gevallen pruimen. Ik heb geen dikke kont en geen diarree gezien en ook anderzins geen nadelige gevolgen van het eten van zoveel fruit gemerkt.
gr.
Nicolette
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 18 Jul 2004, 11:07

Nou, van een ruim aantal pruimen gaan ze hier ook wel een beetje aan de dunne. Maar ach, maakt het uit.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Ma 19 Jul 2004, 17:53

Wat te denken van jezelf ;) ;D ;D
Sonja
5-sterren

Berichtdoor Sonja » Ma 19 Jul 2004, 23:00

oebaya schreef:Nou die diarree en die dikke kont vallen wel mee. In de tuin van ons vorige huis stond een pruimenboom en mijn honden deden zich dagelijks meer dan tegoed aan de gevallen pruimen. Ik heb geen dikke kont en geen diarree gezien en ook anderzins geen nadelige gevolgen van het eten van zoveel fruit gemerkt.
gr.
Nicolette

Hier idem dito. Ik heb drie pruimenbomen in de tuin en als het er het seizoen voor is, liggen er hier drie honden onder die drie bomen te wachten tot er een pruim afvalt. Ze eten er dan best veel. Stan en Boef inclusief de pit. Nena spuugt de pit uit.
Ze zijn er nog nooit echt van aan de race gegaan. Hooguit wat meer en wat smeuïger kak. Dik zijn ze er ook niet van geworden, maar daar hebben ze toch al nooit last van. :)
Jetty
1-ster

Berichtdoor Jetty » Di 27 Jul 2004, 17:59

Ook in onze tuin staat sinds twee jaar een pruimenboom(pje).Mijn Cees wilde er één.Het eerste jaar 1 pruim,vorig jaar alle bloesems bevroren,dus GEEN pruim.Dit jaar...... jawel hoor......het ging goed!Wel 23 pruimen aan zijn boompje.Er zijn er door de storm 5 afgewaaid,dus 18 over.Ik zocht al recepten uit voor jam en taart en......... ;D

Wij hebben allebei één pruim op,hij een geplukte en ik eentje die ik nog uit een hondenbek kon trekken,de rest?????

Ik moet zeggen dat de honden nu niet meer onder dat armetierig kleine boompje liggen ???
Laura W
3-sterren

Berichtdoor Laura W » Di 27 Jul 2004, 18:04

We zijn hier net komen wonen en de buren hebben ook een pruimenboom die een beetje over onze tuin hangt. Ik ben benieuwd wat de honden van de pruimen vinden. Ik weet nu in ieder geval dat het geen kwaad kan. Nu maar hopen dat ze dan wel de pitten uitspugen. ;)
Sonja
5-sterren

Berichtdoor Sonja » Di 27 Jul 2004, 20:50

Nou, de pitjes zijn er hier altijd probleemloos aan de andere kant weer uitgekomen, hoor!
oebaya
5-sterren

Berichtdoor oebaya » Di 27 Jul 2004, 21:23

Sonja schreef:Nou, de pitjes zijn er hier altijd probleemloos aan de andere kant weer uitgekomen, hoor!

Ja, de poep kreeg zo iets van een koek met amandeltjes erin ;D
willieD
2-sterren

Berichtdoor willieD » Di 27 Jul 2004, 22:25

wel effe oppassen,zijn momenteel veel wespen en heb voor het eerst veel wespen in mn fruit!!
heb nu alles maar geruimd
doei
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”