van KVV naar barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

van KVV naar barf

Berichtdoor Barfplaats

Yucca
1-ster

van KVV naar barf

Berichtdoor Yucca » Ma 09 Mar 2009, 20:15

Hoi  :)

Help!!! Ik lees me helemaal suf, maar het duizeld me allemaal.....

Sinds begin december staan mijn hondjes op KVV (jackrussel van 7 en een yorkie van 14 !!) Ik voer ze nu carnibest.
Door wat gezondheidsproblemen en de daarbij behorende medicijnen heeft de york een sterk verminderde eetlust. Ze weigert nu dus de kvv te eten. Dus van alles uit de kast getrokken, puppyvoer, natvoer zakjes, blik noem maar op. Alles wordt 1 keer met lange tanden gegeten, en dan niet meer. Door dit gedoe met york eet jack ook bijna niet, die wil eigenlijk wel dat andere lekkers.

2 dagen geleden pikte ze het eendagskuiken van de kat, en heeft er heerlijk van gesmuld. Ik heb dus ook kippenkluifjes gehaald (bovenste deel vleugeltje) En dat werd heerlijk opgepeuzeld. Ook de jack smult van de kippenkluifjes, niet van de kuikens overigen.
Oh, de york krijgt alleen de knoestjes van het botje weg, het botje zelf lukt niet meer.

Ik ga dus van kvv naar barf. Of een combinatie van beiden. Ze schijnen het heerlijk te vinden om op een stuk vlees te kluiven.
Nu heb ik een bestelling gedaan bij gelukkigdier van:
kippennekken
eendennekken
lamshart
kippenmaag
kippenlever
kippenrug
kippenhart
all animal kip
;D volgens mij voor het komende jaar genoeg  ;D

Nu weegt mijn york 2,5 kilo  :)
Jackrussel weegt 6,5 kilo

Hoe ga ik dit aanpakken? Ik zou dolgraag wat tips willen!
Nynke
5-sterren

Re: van KVV naar barf

Berichtdoor Nynke » Ma 09 Mar 2009, 20:25

ik weet niet wat "all animal kip" is, maar ik zie geen spiervlees in je rijtje en wel allemaal orgaanvlees :-X :-\.

Barf bestaat grofweg uit 50% vleesbot ( wat bestaat uit 50% vlees en 50% bot), 25% spiervlees, 15% orgaanvlees, 10% groente en 5% restjes, zoals een eitje bijvoorbeeld.

ik zou nog proberen wat spiervlees te scoren zoals rund, eend, haas en/of konijn en nog wat andere vleesbotjes zoals kwartelkarkasjes of eendenvleugeltjes en dan moet je proberen een menu samen te stellen volgens bovenstaande percentages.

Succes  :) :) :) !! 
Yucca
1-ster

Berichtdoor Yucca » Ma 09 Mar 2009, 20:42

Oeps, ja, spiervlees komt donderdag. Dat kan ik hier bij de slachterij halen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”