Neurologisch probleem gevolg van rabies enting?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

JoyceW
1-ster

Berichtdoor JoyceW » Ma 02 Mar 2009, 13:05

Afgelopen vrijdag begon onze duitse herder teef van bijna 5 jaar ineens vreemd te lopen en binnen een half uur kon ze bijna niet meer staan, klapte haar achterkant steeds om en waren er geen tekenen van pijn. De dierenarts dacht misschien eerst aan een hernia of een ontsteking, maar ze laat dus absoluut geen pijn zien. Ze heeft nu vrijdag, zaterdag en zondag ontstekingsremmers gehad en vanmiddag worden er contrastfoto's van haar rug gemaakt. Haar reflexen zijn goed, maar als je haar poten kruist duurt het eventjes voordat ze deze weer goed zet (rechts duurt het langer dan links).

De dierenarts denkt nu aan degeneratieve myelopathie, maar ze is twee weken geleden ingeënt tegen rabies, zou dat ook een oorzaak kunnen zijn?
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: Neurologisch probleem gevolg van rabies enting?

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 02 Mar 2009, 13:37

Hmmm ... ik heb een DH gehad met DM en dat ging echt niet zo plotseling, dat was een proces van jaren. Eerste de staart, toen gaandeweg de achterpoten en toen de rug. Echt een sluipend proces.

Er zijn zeker berichten over hele vervelende bijwerkingen van de rabies-enting. Volgens mij ook wel te vinden met de zoek-functie hier op BP.
oDB van Angela
1-ster

Berichtdoor oDB van Angela » Ma 02 Mar 2009, 14:34

Ik heb een dergelijke reactie gezien bij een van mijn honden, een groenendaeler die cocktail geent was.. zij kreeg binnen 2 uur een allergische reactie en kwam bijna in shock.. net op tijd hebben we een anti stof kunnen geven, ze kreeg een koortsstuip. Nu weet ik dat ze overgevoelig is voor entstof, en dus titer ik haar voor ze geent moet worden.. Gok dat niet meer,.,, Ikzelf denk dat een allergische reactie sneller komt dan 2 weken..
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 03 Mar 2009, 07:23

Ik bezocht een goede holistische dierenarts. Want bij de meeste "gewone" DA's hoef je niet aan te komen met "zou het van de rabies enting zijn". Bovendien hebben veel holistische DA's meer mogelijkheden om metingen te doen om te kijken waar het 'm in ligt. En kunnen ze ook een behandelplan opstellen, mocht het wel een vaccinatie-reactie zijn.

DM gaat volgens mij inderdaad sluipend en niet zo acuut. Er zijn natuurlijk wel andere acute problemen die in de rug kunnen zitten.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”