nutriet in uirine

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

nutriet in uirine

Berichtdoor Barfplaats

leska en hertha
1-ster

nutriet in uirine

Berichtdoor leska en hertha » Za 28 Feb 2009, 11:59

Onze duitse herder van 8 mnd heeft al zo lang als we haar hebben  blaasonsteking en heeft al heel wat medicijnen gehad maar het gaat niet over.
Dus maar weer met urine naar de dierenarts en nu zit er nutriet in haar urine en dat hoort er niet in te zitten en moet ze op dieet een soort hondenbrok.Maar die hadden ze niet op voorraad en moest besteld worden maar dan moet ik weer een paar dagen wachten.Weet soms iemand welke brokken ik daar voor moet hebben dan kan ik zelf ergens kijken waar ze die wel hebben en kan ik al vast vooruit.

leska en hertha
Too
5-sterren

Re: nutriet in uirine

Berichtdoor Too » Za 28 Feb 2009, 12:58

Hi Leska, wat ellendig zeg die blaasontstekingen hopelijk gaat t een keer over want dit is ook niks

Tja die brokken..... :-\  dit is een forum van/voor vers/rauw voer.... denk niet dat er iemand is die je daar advies over kan en wil geven

Heb je al s overwogen om op vers voer over te gaan?
Als je een kvv [kompleet vers voer] geeft hoef je verder niet ingewikkeld te rekenen en heb je de tijd om te lezen en besluiten of je
zelf wilt gaan samenstellen
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 28 Feb 2009, 14:19

Zit er nitriet in de urine? Dat duidt inderdaad op een bacteriele infectie. Wat je hond nodig heeft is antibiotica. En daarnaast moet de urine verzuurt worden. Adviezen over brokken ga je hier niet krijgen. Dit is een rauw/vers forum. Rauwe/verse voeding is gezonder voor de hond, ook in geval van blaasontsteking. Verse/rauwe voeding helpt namelijk de urine aan te zuren (in eerste instantie moet er vaak ook wat vitamine C of appelazijn worden bijgegeven) en helpt bij de gezonde waterhuishouding van de hond. Gortdroge meuk (brok) is namelijk niet gezond voor een hond. Brok bevat te weinig vocht. Een hond heeft behoefte aan waterrijke voeding. En dus niet in de vorm van een bak water naast de brokken, maar echt waterrijke voeding zoals vlees, orgaanvlees, groenten, fruit, etc.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”