Pemphigus.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Pemphigus.

Berichtdoor Barfplaats

jette
1-ster

Pemphigus.

Berichtdoor jette » Ma 23 Feb 2009, 21:55

ik heb net gehoord dat mijn hond de auto-imuum ziekte pemphigus heeft en dat het enige middel om de verschijnsele te onderdrukken Prednison is. Is er op dit forum iemand die het herkend.Ze had heel erge blaren rond de neus en lippen met veel pijn en jeuk.Nu na 14 dage n is het meeste genezen al is de huid wel nog wel erg dun.Nu hoop ik dat het te onderdrukken is en we kunnen voorkomen dat het weer de kop op steekt.Heeft iemand nog wat tips want ik ben helemaal niet bekend met auto-imuum ziektes en ik meen gelezen te hebben dat iemand van het forum een hond met Lupus heeft ,dat is toch ook zoiets?

ne
Borke
5-sterren

Re: Pemphigus.

Berichtdoor Borke » Ma 23 Feb 2009, 22:17

Gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee, maar ik vond wel dit artikel:
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=131
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 24 Feb 2009, 10:07

Ik denk dat alles wat je weten moet staat in de link die Borke je geeft. Wat je wel kunt doen is contact opnemen met een goede holistisch dierenarts. Zij kunnen vaak helpen bij het verbeteren van het immuunsysteem, zonder dat dit dan weer gevolgen heeft voor de auto immuunziekte. Bovendien kunnen zij je ook adviseren hoe om te gaan met zoiets als vaccineren (ik zou mijn hond met deze auto immuunziekte dus nevernooit niet meer laten vaccineren. Nergens tegen). Deze ziekte vind ik persoonlijk ongeschikt voor zelfmedicatie.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”