Vlees of tong??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vlees of tong??

Berichtdoor Barfplaats

stephany
3-sterren

Vlees of tong??

Berichtdoor stephany » Vr 20 Feb 2009, 17:13

Dit zie ik veel in het kalfskopvlees.
Afbeelding
Afbeelding

Ik dacht zelf aan tong, maar heb nog nooit eerder tong gevoerd dus zou eigenlijk ook niet weten hoe het er precies uitziet.

En als het tong is zou ik dit dan appart houden van het vlees en geven als orgaan?? Het zit er behoorlijk veel in, wel 2 van deze lappen op een kilo vlees.
kira
5-sterren

Re: Vlees of tong??

Berichtdoor kira » Vr 20 Feb 2009, 17:14

Wang heet dat dacht ik. Is gewoon vlees.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 20 Feb 2009, 17:15

Dit is kopvlees en die witte dingen heten : kimmels.
bulldelicious
3-sterren

Berichtdoor bulldelicious » Vr 20 Feb 2009, 17:16

kan het ook geen stuk lip zijn? dat dacht ik... :-\
stephany
3-sterren

Berichtdoor stephany » Vr 20 Feb 2009, 17:20

dankjewel!! Ben blij dat het dus gewoon vlees is!, maar vind ze wel vies die dingen of kimmels.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 20 Feb 2009, 17:27

stephany schreef:dankjewel!! Ben blij dat het dus gewoon vlees is!, maar vind ze wel vies die dingen of kimmels.

Ik vind kimmels ook vies. Ze zijn slijmerig, ble!

Dit vlees heeft overigens heel weinig voedingswaarde. Ten eerste omdat het al kalfsvlees is en kalfsvlees minder rijk is aan voedingsstoffen dan rundvlees. Maar bovenal hebben kimmels zelf dus weinig voedingswaarde. Het is daarom vrij zinloos om kopvlees te voeren dat voor het grootste deel uit kimmels bestaat. Dat kun je best af en toe doen/geven maar als je kopvlees er altijd zo uit ziet en zo vol zit met kimmels: zou ik op zoek gaan naar een leverancier dat wat betere kwaliteit kopvlees verkoopt.
stephany
3-sterren

Berichtdoor stephany » Vr 20 Feb 2009, 18:02

oke, het was eigelijk ook helemaal niet de bedoeling om kalfsvlees te krijgen, ik had rundvlees besteld. Ik maak dit op ( 10 kilo) en wissel het gewoon af met rund, lams en paarden vlees. Dan zal ik hem vast niet al te veel te kort doen door dit te geven. Maar Ik vermeld er in het vervolg wel bij dat ik géén kalfsvlees wil ter vervanging van rundvlees.
( ik pak normaal gesproken vlees met mn blote handen aan, maar je zou me moeten zien nu met de gele 'poets' handschoenen :-X ;D)
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Vr 20 Feb 2009, 21:54

bulldelicious schreef:kan het ook geen stuk lip zijn? dat dacht ik... :-\

Nee het is geen lip maar van de wang. Kruimel heeft het ooit aan de slager gevraagd, in dit topic lees je er alles over:

index.php/topic,24231.45.html

;)
Tanna
5-sterren

Berichtdoor Tanna » Vr 20 Feb 2009, 22:20

Lizzy schreef:Ik vind kimmels ook vies. Ze zijn slijmerig, ble!

Dit vlees heeft overigens heel weinig voedingswaarde. Ten eerste omdat het al kalfsvlees is en kalfsvlees minder rijk is aan voedingsstoffen dan rundvlees. Maar bovenal hebben kimmels zelf dus weinig voedingswaarde. Het is daarom vrij zinloos om kopvlees te voeren dat voor het grootste deel uit kimmels bestaat. Dat kun je best af en toe doen/geven maar als je kopvlees er altijd zo uit ziet en zo vol zit met kimmels: zou ik op zoek gaan naar een leverancier dat wat betere kwaliteit kopvlees verkoopt.

Het kopvlees van het Islam Centrum ziet er altijd zo uit, ik wist niet beter of het hoort zo!
De slager
1-ster

Berichtdoor De slager » Za 21 Feb 2009, 09:28

Dat klopt, dat het bij het Islam Centrum zo is. Het is kopvlees, waarbij ook de kieuwen zitten (dat slijmerige deel). Het is absoluut geen tong, tong is een zeer luxe product, wat je niet tussen het kopvlees vindt hoor ;)
Tanna
5-sterren

Berichtdoor Tanna » Zo 22 Feb 2009, 10:36

De slager schreef:Dat klopt, dat het bij het Islam Centrum zo is. Het is kopvlees, waarbij ook de kieuwen zitten (dat slijmerige deel). Het is absoluut geen tong, tong is een zeer luxe product, wat je niet tussen het kopvlees vindt hoor ;)

Mijn hond is trouwens dol op kopvlees!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”