Iemand bekend met smuldier?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

IzMi
3-sterren

Berichtdoor IzMi » Do 19 Feb 2009, 17:16

Is er iemand bekend met smuldier??
Ligt in de vriezer bij de Hoogvliet... Je hebt pens en hart.
Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft?

Vriendelijke groet Linda
Laatst gewijzigd door IzMi op Do 19 Feb 2009, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
ibbi
5-sterren

Re: Iemand bekend met smuldier?

Berichtdoor ibbi » Do 19 Feb 2009, 17:22

ik geef de katten soms smuldier kip ( dat zijn gemalen kipkarkassen )
de smuldier rund enkelvoudig heb ik ook een keer geprobeert maar vond ik stinken en errug vet - al vond Borre het heerlijk maar ja die lust gewoon alles  :D

het is lekker goedkoop!

de pens en hart heb ik niet geprobeert, de pens is voor honden, denk niet dat katten dat eten, op een uitzondering na.
IzMi
3-sterren

Berichtdoor IzMi » Do 19 Feb 2009, 17:26

Vond `t inderdaad redelijk qua prijs.. Maar de pens; er stond een hond en een kat op. En er stond inderdaad dat het voor honden was.
Maar ik dacht, misschien stamt `t nog uit de tijd dat katten dat soort dingen nog niet krijgen. Hmm proberen, of toch maar omruilen.
Ik heb de kip trouwens niet gezien, alleen de pens en het hart.

Had ook een blikje tonijn in olijfolie gekocht.. doe je dat wel eens?
Laatst gewijzigd door IzMi op Do 19 Feb 2009, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
ibbi
5-sterren

Berichtdoor ibbi » Do 19 Feb 2009, 17:39

Ik geloof dat op alle verpakkingen hetzelfde plaatje staat ( hond en kat )
de smuldier hart koop ik niet omdat ik liever een stuk hart geef ( bv lamshart koop bij de slager ) dan moeten ze flink kauwen  :)

blikjes tonijn geef ik zeer zelden, da's eigenlijk al maanden terug. De tonijn kocht ik die blikjes op water ipv olie. De olie er goed uit laten lekken en dan kan het wel. Tonijn niet vaker dan één keer per maand geven.

ze zijn hier ook dol op van die witvis, koolvis, die in de diepvries ligt bij de supermarkt.
en helemaal dol op een stuk makreel van de visboer!  ;D
IzMi
3-sterren

Berichtdoor IzMi » Do 19 Feb 2009, 17:43

Leuk hoor! Ik ben nog beetje aan het experimenteren wat wel en wat niet. Vandaar de tonijn en `tgeen van smuldier.
Maar die ga ik sowieso maar even terugbrengen. En hart had ik laatst gehaald bij de slager (runderhart, schijnt zuiverder te zijn .. volgens de slager). Is er een reden dat je maar één keer tonijn mag geven in de maand?
Qua vis wilde ik inderdaad ook even in de supermarkt kijken en op de markt. Vond wat er in de supermarkt lag wel prijzig.
Heb kippenkluifjes gekocht... ga voor het eerst dus zoiets proberen, spannend  ::).. Moest ze geloof ik wel beetje plat slaan omdat het iets harder bot is dan kippenvleugels. Ben benieuwd!!!
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 19 Feb 2009, 19:09

tonijn is rijk aan zware metalen.
de hart van smuldier is (gemalen?) runderhart. hier eten ze liever lamshart dan runderhart, dus krijgen ze lamshart. heeft de slager er ook bijgezegd wat hij bedoelde met dat het zuiverder zou zijn? ik snap dat niet helemaal.
IzMi
3-sterren

Berichtdoor IzMi » Do 19 Feb 2009, 19:42

Heeft ze wel gezegd, ik ben het alleen niet meer.
Zal het nog eens navragen. Runderhart ging er hier wel in.. Lamshart nog niet geprobeerd!
brie
5-sterren

Berichtdoor brie » Do 19 Feb 2009, 22:43

koekje schreef:tonijn is rijk aan zware metalen.
de hart van smuldier is (gemalen?) runderhart. hier eten ze liever lamshart dan runderhart, dus krijgen ze lamshart. heeft de slager er ook bijgezegd wat hij bedoelde met dat het zuiverder zou zijn? ik snap dat niet helemaal.

ik geloof dat ik dit gister ook al had geschreven aan ts ::)

als ik al tonijn geef uit blik (doe ik echt wel eens want ze zijn er dol op) zou ik dat zeker niet op basis van olie doen aangezien je katten hier lekker van aan de schijterij kunnen raken. Heel veel meerwaarde heeft olijfolie niet, dan zou ik liever visolie geven als er zonodig een olietje bij moet..

smuldier kan wel makkelijk/ goedkoop zijn, mits je de complete varianten koopt, aan 400 gram hart heeft je katzel geen volledige maaltijd, maar dat weet je als je je hebt ingelezen en weet wat goede percentages zouden zijn ;)
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 19 Feb 2009, 23:22

brie schreef:ik geloof dat ik dit gister ook al had geschreven aan ts ::)

als ik al tonijn geef uit blik (doe ik echt wel eens want ze zijn er dol op) zou ik dat zeker niet op basis van olie doen aangezien je katten hier lekker van aan de schijterij kunnen raken. Heel veel meerwaarde heeft olijfolie niet, dan zou ik liever visolie geven als er zonodig een olietje bij moet..

smuldier kan wel makkelijk/ goedkoop zijn, mits je de complete varianten koopt, aan 400 gram hart heeft je katzel geen volledige maaltijd, maar dat weet je als je je hebt ingelezen en weet wat goede percentages zouden zijn ;)

ow pardon, had ik niet gelezen. ze stelde de vraag en ik gaf antwoord.

ik ging er eigenlijk ook vanuit dat TS smuldier als onderdeel van het zelfsamengestelde menu wilde geven. dan kan smuldier best handig zijn soms. de complete versies van smuldier krijgen ze hier niet. er zit pens in en dat vinden ze vies. ook zit er geen natuurlijke calciumbron in, maar een supplement en er zitten granen in.
brie
5-sterren

Berichtdoor brie » Do 19 Feb 2009, 23:24

koekje schreef:ow pardon, had ik niet gelezen. ze stelde de vraag en ik gaf antwoord.

ik ging er eigenlijk ook vanuit dat TS smuldier als onderdeel van het zelfsamengestelde menu wilde geven. dan kan smuldier best handig zijn soms. de complete versies van smuldier krijgen ze hier niet. er zit pens in en dat vinden ze vies. ook zit er geen natuurlijke calciumbron in, maar een supplement en er zitten granen in.

tja, kon je niet weten natuurlijk ;D
als onderdeel van menu kan ik me goed voorstellen dat je smuldier geeft, zit er ook in de kip variant een calcium supplement? ik dacht dat die juist gemalen was?
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Do 19 Feb 2009, 23:25

De kippige is van gemalen karkassen
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 19 Feb 2009, 23:45

enkelvoudige kip is volgens mij alleen gemalen kipkarkas (dus geen supplementen). een complete versie is, tja, compleet maar zonder kipbot volgens mij. ik zie de complete en enkelvoudige versies eigenlijk als 2 verschillende dingen.
IzMi
3-sterren

Berichtdoor IzMi » Vr 20 Feb 2009, 11:46

Ik was ook niet van plan om alleen het hart als volledige maaltijd te geven. Maar ik wilde het inderdaad gebruiken als onderdeel van m`n menu.

:)
Laatst gewijzigd door IzMi op Vr 20 Feb 2009, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Za 21 Feb 2009, 22:32

Als ik mijn katten een kippenhartje geef, dan likt 1 van de drie hem ca. 10 min. af, de rest weigert in zijn geheel en de genoemde likker geeft het na die 10 min. ook maar op  :P
athos 1
1-ster

Berichtdoor athos 1 » Zo 14 Jun 2009, 17:43

ibbi schreef:ik geef de katten soms smuldier kip ( dat zijn gemalen kipkarkassen )
de smuldier rund enkelvoudig heb ik ook een keer geprobeert maar vond ik stinken en errug vet - al vond Borre het heerlijk maar ja die lust gewoon alles :D

het is lekker goedkoop!

de pens en hart heb ik niet geprobeert, de pens is voor honden, denk niet dat katten dat eten, op een uitzondering na.
Alle 3 mijn katten eten pens, of die nu van smuldier is, of verse penslappen, dat interessert ze niks! :P Dus als Athos pens krijgt, wordt er voor de katten wat opzij gelegd, van de lappen pens snij ik dan wat kleine stukjes af, vooral de Coon is er dol op, maar ja, dat is ook een echte kliko 8) (en dat voor een raskat :P)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”