Geen vis meer...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Geen vis meer...

Berichtdoor Barfplaats

Iris73
1-ster

Geen vis meer...

Berichtdoor Iris73 » Do 19 Feb 2009, 16:33

Zoals aangeraden wordt, ben ik niet alleen afgestapt van de br*k, maar ben ik ook 1x per week vis gaan geven... en mijn Britt lust absoluut vis. Zalm, tonijn, kabeljauw, alles gaat er goed in... maar... het komt er per ommegaande (binnen 5 minuten) weer uit! Ik ben dus maar gestopt met vis geven, want dit had geen zin. (Nog afgezien van het feit dat ik al sta te kokhalzen als ik de verse vis in de voerbak doe... kun je nagaan hoe ik er aan toe ben als ik de uitgekotste versie moet opruimen  :yucky:)

Kan ik haar de voedingsstoffen die ze nu niet via vis binnenkrijgt op een andere manier geven?
Lizzy
Moderator

Re: Geen vis meer...

Berichtdoor Lizzy » Do 19 Feb 2009, 16:37

Heb je rauwe vis gegeven? Of uit blik? Als je rauw hebt gegeven: zou je af en toe een blikje kunnen geven/proberen. En verder kun je voor de omega's 3 regelmatig wild voeren. En groenten. En chlorella. Of visolie geven.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Do 19 Feb 2009, 16:41

Geef je een hele maaltijd vis? Je zou eens kleine beetjes kunnen mengen door de rest van het voer. Wellicht is het te vet om een grotere hoeveelheid ineens te eten.
Juul
5-sterren

Berichtdoor Juul » Do 19 Feb 2009, 20:35

Falco krijgt ook geen vis meer. Om dezelfde reden. Daarbij staat ie onder de bultjes als ie door een vis dode vis gerold heeft, dus ik vermoed bij hem iets van een allergie, ofzo. Ik geef iedere dag groenten, af en toe een eitje, soms chlorella en regelmatig een paar eetlepels van een gemalen notenmixje (walnoot, pompoenpitten en sesamzaadjes).
geer
5-sterren

Berichtdoor geer » Do 19 Feb 2009, 23:10

Hier ook geen hele vismaaltijden, om dezelfde redenen. Ted heeft een ijzeren maag, maar vis...die komt er onherroepelijk uit. Je kunt vis geven door kleine beetjes door het normale voer te mengen. Of je kunt Omega-3 los supplementeren. Mijn dames krijgen visolie.
Iris73
1-ster

Berichtdoor Iris73 » Za 21 Feb 2009, 19:22

Ik heb blik en rauw geprobeerd. Blik gaat beter dan rauw, dat wel. Ik vond ergens een vloeibare schapenvet met de omega's erin. Dus probeer ik dat even, zien hoe het gaat.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 22 Feb 2009, 08:17

[quote="Iris73"]
Ik heb blik en rauw geprobeerd. Blik gaat beter dan rauw, dat wel. Ik vond ergens een vloeibare schapenvet met de omega's erin. Dus probeer ik dat even, zien hoe het gaat.
[/quote]

Dat zou ik in de winkel laten. Vloeibaar schapenvet is echt drie keer niks. Je kunt gewoon bij de hema of etos of drogist visolie capsules halen, dat is veel gezonder.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”