Magere pups

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Magere pups

Berichtdoor Barfplaats

Sonja
5-sterren

Magere pups

Berichtdoor Sonja » Di 17 Feb 2009, 15:51

Ik heb de pups hier op AHV staan. Ze zijn nu 9 weken oud en er zijn er hier nog 8. Per dag draaien ze er 3,5 kg doorheen. Dat komt dus neer op een dikke 400 gram per pup, verdeeld over 4 maaltijden. Afgezet tegen het gewicht van de pups is dat ca. 10 % van hun lichaamsgewicht. Niet weinig dus. En dan noem ik nog niet eens de kippennekjes en eendagskuikentjes die ze als tussendoortjes krijgen.
Toch zie ik bij sommige pups gewoon de ribben.  :-\ Ik let er op dat ze allemaal genoeg eten krijgen en dat niet de één veel en de ander weinig krijgt. Ze zijn volgens schema ontwormd en hoewel er op een gegeven moment veel wormen uitkwamen na de ontworming, heb ik bij de laatste ontworming geen worm meer gezien. Ze groeien ook als kool, maar alleen in de hoogte. Ze krijgen enorme lange slungelige poten.
Nu is moeder ook een hele schraal gebouwde pointer, dus het zou kunnen dat ze daar op gaan lijken, maar liever zag ik toch iets meer puppyvet op de ribbetjes. Als er nu mensen komen kijken schaam ik me bijna omdat het net is of ik ze geen eten geef. :-[
Wat denken jullie? Toch maar meer voeren? Ander merk KVV?
Angelique
5-sterren

Re: Magere pups

Berichtdoor Angelique » Di 17 Feb 2009, 15:54

Ik zou meer voeren, maar zeker ook zelf kwalitaitef wat beter spul erbij doen zoals spiervlees wat best vet mag zijn, eitjes, sardientjes en dat soort dingen.
Bullmastiff gek
4-sterren

Berichtdoor Bullmastiff gek » Di 17 Feb 2009, 16:02

Toen wij Kay kregen, nu een maand of vier geleden was ie ook erg mager,
Ik heb hem op de Carnibest gezet, en na een maand op Kivo,,, nu sinds ie Kivo krijgt vliegen de kilo's eraan.
Kay is nu 6 maanden en weegt bijna 30 kilo, dus we moeten zelfs wat minderen.

Nu schijnt het dat Kivo wat vetter is dan de meeste Kvv's  dus vandaar dat ik dit even meld.
Succes met je pups,  ;)
Sonja
5-sterren

Berichtdoor Sonja » Di 17 Feb 2009, 16:20

[quote="Angelique"]
Ik zou meer voeren, maar zeker ook zelf kwalitaitef wat beter spul erbij doen zoals spiervlees wat best vet mag zijn, eitjes, sardientjes en dat soort dingen.
[/quote]

Ja, ik denk dat ik dat maar ga doen, inderdaad. Ik heb daarstraks al twee pakjes extra KVV eruit gelegd voor vanavond. Ik heb gekozen voor AHV omdat dat door de pups vorig jaar het beste verdragen werd. Maar die hadden darmproblemen en gingen op iets vetters snel aan de slinger. Daar hebben deze niet zo'n last van, dus ik denk dat ze best iets vetters kunnen hebben. Ik heb nog wel geitensnippers in de vriezer. Die zal ik er zo eens uitvissen en laten ontdooien voor morgen.
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Di 17 Feb 2009, 18:32

Kivo is inderdaad een stukje vetter geloof ik en ook nog eens byzonder voordelig  :) :) ;)
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 17 Feb 2009, 20:02

[quote="Sonja"]
Ja, ik denk dat ik dat maar ga doen, inderdaad. Ik heb daarstraks al twee pakjes extra KVV eruit gelegd voor vanavond. Ik heb gekozen voor AHV omdat dat door de pups vorig jaar het beste verdragen werd. Maar die hadden darmproblemen en gingen op iets vetters snel aan de slinger. Daar hebben deze niet zo'n last van, dus ik denk dat ze best iets vetters kunnen hebben. Ik heb nog wel geitensnippers in de vriezer. Die zal ik er zo eens uitvissen en laten ontdooien voor morgen.
[/quote]

Op zich is AHV ook niet verkeerd, maar ik denk dat deze aktievelingen gewoon net ietsje meer nodig hebben. Geitensnippers is een prima aanvulling.
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Wo 18 Feb 2009, 10:20

Umai is ook nog steeds dun. Wel iets dikker dan toen ze kwam maar ze eet als een dijkweker en volgens mij veel meer dan ze zou moeten hebben.  Ik weeg niet echt iets af, dus ik heb geen idee hoeveel ik haar geef maar zeker 4x daags een gram of 80 tot 100.
Laatst gewijzigd door Hitam op Wo 18 Feb 2009, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Sonja
5-sterren

Berichtdoor Sonja » Wo 18 Feb 2009, 18:40

[quote="Hitam"]
Umai is ook nog steeds dun. Wel iets dikker dan toen ze kwam maar ze eet als een dijkweker en volgens mij veel meer dan ze zou moeten hebben.  Ik weeg niet echt iets af, dus ik heb geen idee hoeveel ik haar geef maar zeker 4x daags een gram of 80 tot 100.
[/quote]

En zij staat op barf en niet op KVV. Dus aan het merk KVV zal het toch eigenlijk niet liggen. Het zijn gewoon slungelpups. Maar ik blijf m'n best doen om ze ietsjes vetter te krijgen.
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Wo 18 Feb 2009, 19:13

Ik heb wel meegemaakt met een klant met twee boxers dat hij nadat hij was overgegaan van AHV op Smuldier glutenvrij hij een stuk minder hoefde te geven. Ze aten van de AHV een kilo per dag en van de Smuldier 700 gram.
Geen idee waar dat precies door komt.

Ik heb trouwens Umai gewogen vandaag en ze is maar 2 ons aangekomen. Ik had meer verwacht. Hoewel in een week......
roos79
3-sterren

Berichtdoor roos79 » Wo 18 Feb 2009, 21:00

Met pups kan ik niet zeggen dat ik specifieke ervaring heb, maar als ik kijk naar de advies-voeder-hoeveelheid, dan wordt er bij AHV aangegeven:

per kg lichaamgewicht, per dag: 40 gram volwassen en 60 gram bij jonge hond geeft.

bij bijv. Carnibest is dit: 20-30 gram volwassen en 40-50 gram pup-jonge hond

Bij Bandit dacht ik: 12,5-15 gram volwassen (persoonlijk houd ik 15-20gram aan :P) en pup??? :denk dan 30-40 gram (Tannetje dat weet jij beter :) )

Maar goed, mij lijkt me toch ook dat als je afwisselt met allerlei lekkere (vette) barfspulletjes het prima is.

(en btw mijn zoontje van nu bijna een jaar, eet als een dijk, allemaal gezonde biologische producten en blijft ook lang en slank, kan je van zijn mama niet zeggen  :P :-[
en mijn dochter was op die leeftijd een lekkere bolle hollandse dreumes, en die komt uit het zelfde nest  ;D :D)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”