Hoeveel groentemix?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Hoeveel groentemix?

Berichtdoor Barfplaats

Breezer
5-sterren

Hoeveel groentemix?

Berichtdoor Breezer » Vr 13 Feb 2009, 20:04

Breezer en Jane krijgen 2x per dag 150 gram te eten. Nu wil ik daarbij groentemix gaan geven. Hoeveel gram moet ik dan geven per dag?

Ik heb witlof, courgette, wortels, andijvie, boontjes, paksoi gekocht. Ik ga de boontjes zo even aan de kook brengen, en dan alles pureren en verdeleen.
Breezer
5-sterren

Re: Hoeveel groentemix?

Berichtdoor Breezer » Vr 13 Feb 2009, 20:05

Zal ik ook nog een paar teentjes knoflook erdoor doen?
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Vr 13 Feb 2009, 21:12

ik dacht 10%, da's dus 15 gram, zeg 1 eetlepel?  niet te vol?

ik zou geen knoflook doen  :)
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Vr 13 Feb 2009, 21:58

Ik zou ook ongeveer 'n eetlepel doen om te beginnen.
Boontjes hoeven tegenwoordig niet meer gekookt te worden,maar kunnen gewoon rauw gemaald.
(Mijn Spots hebben liever gekookte)

Waarom geen knoflook Nynke?
Wanneer je genoeg mix hebt voor meerdere maaltijden, dan kan je er gerust 2-3 teentjes knoflook bij doen ;)
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Vr 13 Feb 2009, 22:01

202Spots schreef:
Waarom geen knoflook Nynke?
Wanneer je genoeg mix hebt voor meerdere maaltijden, dan kan je er gerust 2-3 teentjes knoflook bij doen ;)

omdat ik begreep dat het de eerste keer is dat Boukje groentemix maakt en ze er dus aan moeten wennen en knoflook heeft natuurlijk een nogal uitgesproken smaak  :-X :-\       
Breezer
5-sterren

Berichtdoor Breezer » Vr 13 Feb 2009, 22:51

Laat ik het zo zeggen het is niet de eerste keer dat ik het maak, maar m'n geheugen moest even opgefrist worden zeg maar.
Nou vanavond toch een onverwacht drukke avond, dus helemaal geen tijd gehad om het te maken.
Ik denk dat ik op de grote hoeveelheid die ik heb 3 teentjes knoflook doe, gewoon voor de extra zeg maar.
Ik herinner me ook ineens nu ik oude topics doorlees dat ik ook een ijsblokjes houder kon gebruiken voor de juiste hoeveelheid.
Ben toch van plan om me weer eens opnieuw een beetje in te lezen. Heb een vriezer vol herby voer, merendeel de mixen omdat ik dat toch het makkelijkste vindt. Dit omdat Breezer stukken bot niet goed kan verteren. Het is zelfs zo erg met hem dat als ik in de ochtend kippenneken geef het goed gaat, maar als ik het in de avond geef dan spuugd ie snachts bot op.
Dus moet door dit probleem niet het risico lopen dat ie nu te weinig bot binnen gaat krijgen. Eigenlijk is kvv gewoon het beste voor Breezer, maar ja wil toch graag afwisselen. Ook enigsinds voor m'n portomonee zeg maar.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”