Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boenema
#1169222
Hallo allemaal,

Onze pup heeft al een tijdje last van groeipijn. Hiervoor krijgt hij mercurius vivus d6 i.c.m. 3x in de week brokken met glucosamine, daarnaast 4 dagen vers. Hebben jullie nog tips hoe ik het zo effectief mogelijk kan aanpakken?
Aan m'n da heb ik niet veel, wil pijnstilling geven en verder rust. Rustig aan doen we al en als de hond straks oud genoeg is willen we met hem gaam fietsen om z'n spieren wat sterker te maken. Adviesen van ervaringsdeskundigen zijn heel erg welkom.

Alvast bedankt
Bart
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1169231
Ik zou die brokken eruit doen. die glucosamine heeft weinig invloed op groeipijnen en in de praktijk is gebleken dat groeipijnen vaak gestaag minder worden na de omzetting van brok naar vers.  Heb je een groeipijngevoelig ras dan kunnen er op vers ook nog wel groeipijnen optreden, maar deze zijn vaak minder heftig.
Zijn er foto's gemaakt?
Door Fynn
#1169566
Hoe weet je dat het groeipijnen zijn hebben ze foto's gemaakt om dat vast te stellen?
Wat voor ras is het?
Wat voor klachten zijn er precies?
Heleboel vragen maar wij hebben ook een hele tijd gedacht een hond met groeipijn te hebben.
Totdat de juiste foto's gemaakt waren bleek het toch iets anders te zijn.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door kira
#1169588
De brokken zou ik weg doen. Verder ook de vraag, hoe weet je dat het groeipijn is en niet iets anders (kan best groeipijn zijn hoor, maar wij hebben één keer die diagnose gehad op basis van lichamelijk onderzoek en 't was dus een OCD in de schouder). Op vers is het volgens mij vaak minder erg die groeipijn en het staat mij bij dat je evt. het botpercentage iets lager kunt stellen, maar om daar zeker van te zijn, moet je denk ik even een antwoord hebben van Lizzy, maar ik meen dat dat ergens ooit in een topic stond.
Hier ook een hond met groeiklachten, ik vind pijn een te groot woord, maar op het moment dat er groei is, is ze stijf en wil niet veel, ik ben daar heel makkelijk in, blijf jij maar lekker liggen. De groeiklachten zijn hier trouwens niet meer zo zeer de hoogtegroei (die gaat misschien nog een cm of 2), maar wel de breedte groei.
Ik zou geen glucosamine nu al geven, dat bewaar ik hier in overleg met de hol. da. toch echt pas voor als er iets mis is, groeipijn wordt er zeker niet minder van.
Heeft je d.a. de Mercurius Vivus d6 voorgeschreven?
Door Boenema
#1170164
Bedankt voor jullie reactie's
Er zijn idd nog geen foto's gemaakt, wel meerdere lichamelijke onderzoeken. Omdat ik geen pijnstilling wilde- ik heb namelijk niet het idee dat hij pijn heeft- heb ik een afspraak gemaakt met een homeophaat. Zij heeft mij mercurius vivus d6 aangeraden. Om de brokken helemaal de deur uit te doen heb ik al vaker gedacht maar het ging mij voornamelijk om de glucosamine.
Misschien is het toch handig om foto's te laten maken.. 

Het is een kruising fletcoated, hij weegt nu 24,7 kg. De klachten zijn, af en toe manken met verschillende poten en stijf na het opstaan. Verder is het een ontzettend blij en speels hondje. Ik probeer m zo rustig mogelijk te houden door meerdere keren per dag kortere stukken te lopen en hem zo veel mogelijk in een rechte lijn te laten lopen. Verder weet ik het ook niet meer  :'(

Groetjes Barty
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1170169
hoe oud is je pup?
ik zou voor alle zekereheid toch foto's laten maken
ga maar lekker over op kvv of barf.......de glucosemide die in brokken zit is te verwaarlozen...
Door Boenema
#1170173
Hij is ruim 7 maanden.. Veel te snel gegroeid natuurlijk door dij kl*te puppybrokken. Ik ben met 6 maanden pas overgestapt naar Farmfood. Ik was helaas zo goedgelovig om op de da te vertouwen. Ik ben toen ook begonnen met 4x per week kvv. Ik geef trouwens smuldier compleet, energique en carnibest.
Hoeveel zou ik per dag moeten geven wanneer ik helemaal overstap?

Gr. Bart
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1170264
kijk even hoe het gaat als je dezelfde hoeveelheid aanhou.
wordt hij wat schraal geef je meer, wordt ie wat vadsig geef je minder.
Ik zou lekker helemaal overstappen
Door Fynn
#1170294
Boenema schreef: Hij is ruim 7 maanden.. Veel te snel gegroeid natuurlijk door dij kl*te puppybrokken. Ik ben met 6 maanden pas overgestapt naar Farmfood. Ik was helaas zo goedgelovig om op de da te vertouwen. Ik ben toen ook begonnen met 4x per week kvv. Ik geef trouwens smuldier compleet, energique en carnibest.
Hoeveel zou ik per dag moeten geven wanneer ik helemaal overstap?

Gr. Bart
Maar je geeft nu inmiddels een maand kvv erbij dus zou je iets kunnen merken in de mate van pijn die hij heeft.
Mag ik nogmaals vragen of er foto's gemaakt zijn en wat voor ras je hebt?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door