eet probleem

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

eet probleem

Berichtdoor Barfplaats

Koori
2-sterren

eet probleem

Berichtdoor Koori » Za 31 Jan 2009, 19:35

Hoi,

Onze Kootje eet weinig tot niets. hij mag/moet eigenlijk 1000gr per dag hebben.
Sinds 27 december geven we dus kvv smuldier compleet, wat grandioos ging.
Hij kwam zelfs al iets aan, en at dus met smaak 1200 gr per dag.

Kootje weegt 49 kg, en zou iets meer mogen zijn.
Op br*k was hij al een hele moeilijke eter en dus graadje mager, maar meneer bliefde niet meer.
was dus wel altijd actief en beweeglijk, wij hadden meer last van zijn eetgedrag als hijzelf, denk ik.

Maar goed, nu op kvv ging het zo goed, tot ... we 22 januari een rabies enting hebben gegeven.
nadien is het hooooooooopeloos. Hij is eerst goed ziek geweest van de enting, o.a. ook ontzettend
aan de diarree, maar pas vanaf zondags, had hier al gelezen over  okugest en gegeven, maar
waarschijnlijk niet genoeg want het bleef eruit spuiten, en maandags bij de dierenarts langs gegaan,
daar we het niet meer vertrouwden en hebben we finidair forte gekregen, voor 5 dagen.
Afijn, dat hielp gelukkig, en we zijn donderdag morgen daar mee gestopt.

Maar nu het eten, ik zet hem 's morgens wat voor, blieft die niet, 's avonds , blieft die niet.
hij krijgt nu echt een minimale hoeveelheid binnen, hebben gisteren karnemelk gehaald,
om de eetlust op te krikken, daar drinkt hij iets van, maar dat het nu super gaat.
Wat kunnen jullie aan tips aandragen op de eetlust wat op te krikken.
mijn man dacht misschien biergist, maar volgens de zoekfunctie hier, is dat het niet , en meer
voor vachtproblemen.
Kan met de zoekfunctie dus ook niet echt iets ontdekken, of ik gebruik niet de goeie zoekterm.

Als het niet beter word als nu, moeten we de dierenarts maar weer een verblijden met een bezoek,
maar hoop eigenlijk dat het niet nodig is. (Kootje heeft geen koorts).

Sorry voor het lange verhaal,
maar wil hem zo dol graag op de kvv houden

gr Maria.
me and my boys
5-sterren

Re: eet probleem

Berichtdoor me and my boys » Za 31 Jan 2009, 21:48

iig geen biergist geven!
kan je zijn kvv niet even overgieten met wat gekookt water, dan ruikt het meer, misschien meer aantrekkelijker voor hem?
Of probeer eens wat kip of ander spiervlees om hem weer tot eten te krijgen..
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Za 31 Jan 2009, 21:52

Eventueel wat spiervlees ff aanbakken in de pan en dat door de kvv roeren. Of misschien een ander soort KVV proberen.
Koori
2-sterren

Berichtdoor Koori » Za 31 Jan 2009, 22:50

Bedankt voor jullie reactie.

We waren vanavond even weg, en net thuis gekomen.
Halen we de honden naar binnen, gaat Kootje dansen bij zijn voerbak die leeg is.
Doe er dus de kvv in, (uit de koelkast  :-[ , is dat heel erg, maar wilde het koel bewaren)
die hij vanavond niet bliefde, heeft hij dus de 400 gr die ik in had gedaan opgegeten.
Word gek van dat mormel, this dat hij zo verschrikkelijk lief is  ;).

Morgen weer een volgende poging.

Vorige week heb ik inderdaad de kvv overgoten gehad met gekookt water, maakte
hem niks uit  >:( .
toen uit pure nood, kipfilet gekookt gegeven. Nu wil ik niet toegeven.
Ja heb ik natuurlijk al wel gedaan, door hem NU weer zijn eten aan te bieden  :-[,
maar het was in ieder geval wel KVV.

gr Maria
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Zo 01 Feb 2009, 09:58

ik heb trouwens hier eentje rondlopen die een kei is in niet eten!!
Nu dat ie er een broertje bij heeft, eet ie als een dijker!!!
Maaar hij heeft altijd zeer slecht gegeten, zijn score hangt op 6 dagen achter elkaar niks eten!!!!
En hij is kerngezond, ziet er puik uit ..
maar id mag er wel bij hem een kilootje of 5 bij :-[ :-[
ter vergelijking, zijn oudste broer weegt 28 kilo en hij schommelt tussen de 19 en 20 kilo!
Koori
2-sterren

Berichtdoor Koori » Zo 01 Feb 2009, 18:44

vanaalst schreef:ik heb trouwens hier eentje rondlopen die een kei is in niet eten!!
Nu dat ie er een broertje bij heeft, eet ie als een dijker!!!
Maaar hij heeft altijd zeer slecht gegeten, zijn score hangt op 6 dagen achter elkaar niks eten!!!!
En hij is kerngezond, ziet er puik uit ..
maar id mag er wel bij hem een kilootje of 5 bij :-[ :-[
ter vergelijking, zijn oudste broer weegt 28 kilo en hij schommelt tussen de 19 en 20 kilo!

Dat was nu net niet onze bedoeling  ;D.
Maar fijn dat jou niet eter zo goed op de pup reageert, vind het trouwens ook een scheetje hoor.

6 dagen achter elkaar niet eten, moet er niet aan denken dat die Kootje van ons die kuren zou krijgen.
This  maar wat fijn, dat hij zo goed in de vacht zit, anders kon je echt niet met hem gaan lopen,
zo graadje mager is die. Nu was onze vorige reu ook zo met eten, tot zover en niet verder, ging die ook "lijnen".
Dus we waren het een klein beetje gewend, maar leuk is anders. En nu op kvv zou je toch denken dat  ze goed eten

Vanmiddag is mijn man naar de stad gegaan, omdat daar koopzondag was, en bij de Appie even wilde
gaan kijken naar Rodi, misschien dat dat beter zou gaan.
Hadden ze daar niet, geen enkel diepvriesvoer. Heeft die rundergehakt meegenomen, goed hé.  ;D, word nog wel wat.

Buiten zag hij een viskraam, dacht hij gerookte makreel, misschien lust hij dat wel, dus meegenomen.
foutje dus, die is voor ons zelf  ;). Zoveel heb ik hier al wel geleerd.
Maar iets rundergehakt door de pens/vlees compleet gemengd, en tja, Kootje is een genadig uitzoeker
van wat hij lekker vind. Dus alleen de gehakt eruit gevist.
Voor vanavond had ik een bakje enkelvoudig vlees uit de vriezer gehaald, en daar de rest van het gehakt doorgedaan.
en ja hoor Alles op, je zou hem toch. Hij heeft nog niet zijn volledige hoeveelheid gekregen, maar dit vond hij toch beter te pruimen als de penscompleet.

Zal dus op de vleescompleet versie over moeten, voorlopig. 
Heb vanmiddag een piepklein balletje opgegooid hier, over kippekluifjes voor de honden

gr Maria
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”