Goedkoper alternatief voor rustcompositum?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

MariekeLost2
3-sterren

Berichtdoor MariekeLost2 » Vr 30 Jan 2009, 05:22

Mijn hond heeft de vorige maand ivm agressie tegen vuurwerk, de hele maand december aan de rustcompositum gezeten. Dat was een wereld van verschil. Normaliter valt hij uit tegen elke fietser, kind of voorbij lopende mensen zonder hond. Dat gedrag is al regelmatig onder handen genomen bij de Martin Gaus hondeschool, waar ik twee jaar lang met hem getraind heb. Helaas zonder resultaat. Dit storende gedrag blijft. Door Groene Os rust compositum was hij ineens op straat wel een stuk beter hanteerbaar. Maar het middel is duur, erg duur. Met 1 potje doe ik maar net drie weekjes. Nu ben ik er mee gestopt sinds 1 januari, en het is nu pas uitgewerkt. En dat heb ik de afgelopen week gemerkt. Sjacherijnig doen op straat, alles ergert hem weer mateloos. Nu wil ik eigenlijk wel door met  het middel, maar kan het niet elke maand zo even ophoesten. Zijn er goedkopere alternatieven? Het middel bevat als hoofdingredient magnesium, en ook sintjanskruid. Kun je dan bijvoorbeeld overgaan op tabletjes magnesium en sintjanskruid van een goedkoper merk? Mag dit en in welke dosering?
Lizzy
Moderator

Re: Goedkoper alternatief voor rustcompositum?

Berichtdoor Lizzy » Vr 30 Jan 2009, 07:20

Wanneer je de pony/paardenverpakking neemt, ben je mogelijk ietsjes goedkoper uit. Persoonlijk denk ik niet dat alleen magnesium en St janskruid "het gaat doen". Je kunt het altijd proberen, maar je mist een aantal essentiele andere ingredienten. Ik weet niet hoe groot je hond is? Ik zou voor alle losse ingredienten 1/4 tot de helft van de mensendosering geven (afhankelijk van de grootte van je hond. Een kleintje 1/4, een middelgrote/grote de helft).
MariekeLost2
3-sterren

Berichtdoor MariekeLost2 » Zo 01 Feb 2009, 12:24

Mijn hond weegt gemiddeld zo'n24 kilo.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”