vit.c

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vit.c

Berichtdoor Barfplaats

trix

vit.c

Berichtdoor trix » Wo 28 Jan 2009, 19:54

Ik gaf mijn honden al groente maar  ben van plan om dit nu rauw en gemalen te gaan aanbieden. Soms lees ik gf-mix. Betekent dit dat groente moet samengaan met fruit? Want ik heb ook weer ergens gelezen dat dit gasvorming oplevert en ook weer ergens dat fruit teveel aan koolhydraten oplevert, net zoals gekookte groente.
Ik heb tot nu toe nooit fruit bij de maaltijd gegeven maar wel soms wat uit de hand. Vraag me nu af of dit als goed gezien wordt of net niet. omdat het om vit. c gaat en ik ook weer lees dat een hond dat zelf aanmaakt en daar dan mee stopt als het gegeven wordt of gaat dit om extreme hoeveelheden?
Angelique
5-sterren

Re: vit.c

Berichtdoor Angelique » Wo 28 Jan 2009, 20:02

Gf-mix is eigenlijk een beetje gedateerd. Diegene die fruit geven geven dat meestal uit de hand of zoals bij ons, plukken de honden het zelf van boom of struik. Als je fruit samen met vlees geeft kan dat gasvorming geven, maar de combinatie groente/fruit an sich leverd dat soort problemen niet. Bij fruit moet je een beetje oppassen voor de suikers daar deze makkelijk voor wat overgewicht kunnen zorgen.

Van dat vit. c stoppen na toediening weet ik niet of dat een vasstaand feit is of een aanname, ik dacht het laatste en dat zou dan gebeuren bij structureel toedienen van groete hoeveelheden, 1000/1500 mg. per dag ofzo.
Fruit is geen moeten hoor, lusten ze het dan is het leuk, lusten ze het niet, jammer dan.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Wo 28 Jan 2009, 20:29

Hier geen fruitmixen meer oftewel smoothies,ze vinden het niks....veel te zuur/zoet.
Nu af en toe een stukje banaan of appel.
trix

Berichtdoor trix » Wo 28 Jan 2009, 20:52

Angelique schreef:Gf-mix is eigenlijk een beetje gedateerd. Diegene die fruit geven geven dat meestal uit de hand of zoals bij ons, plukken de honden het zelf van boom of struik. Als je fruit samen met vlees geeft kan dat gasvorming geven, maar de combinatie groente/fruit an sich leverd dat soort problemen niet. Bij fruit moet je een beetje oppassen voor de suikers daar deze makkelijk voor wat overgewicht kunnen zorgen.

Van dat vit. c stoppen na toediening weet ik niet of dat een vasstaand feit is of een aanname, ik dacht het laatste en dat zou dan gebeuren bij structureel toedienen van groete hoeveelheden, 1000/1500 mg. per dag ofzo.
Fruit is geen moeten hoor, lusten ze het dan is het leuk, lusten ze het niet, jammer dan.

OK, ik wist niet dat het gedateerd was, waarschijnlijk lees ik op het moment teveel door elkaar en dus ook oudere dingen die ik toen niet wist. Ik geef fruit ook uit de hand dus dat blijf ik maar doen, ze vinden niet alles lekker maar het meeste toch best wel. Ze zijn hier vrij rank dus ik hoef me niet druk te maken om overgewicht. ja dat van vit. c begrijp ik ook niet goed maar ik dien niet structureel grote hoeveelheden toe dus we laten het maar gaan. Heb een duffe kop van alles doorlezen maar het wordt duidelijk. dank je.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”