Ontlasting pups op CB

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Ontlasting pups op CB

Berichtdoor Barfplaats

MirandaK
3-sterren

Ontlasting pups op CB

Berichtdoor MirandaK » Ma 26 Jan 2009, 14:33

Mijn nestje (waar ik het eerder over gehad heb op dit forum) is inmiddels 51/2 week oud en ze groeien echt super. Ze krijgen CB vanaf het begin (puppyversie) maar eigenlijk ben ik niet zo tevreden over hun ontlasting. Het is soms dunnig, soms raar gelig van kleur, soms slijmerig ook (ik dacht dat dat van dode wormen was maar een ontworming werkt toch geen 1,5 week) dan weer donker. Ik sprak een andere fokker die hetzelfde had meegemaakt en nu haar nestje op Energique had afgespeend.

Nogmaals, de puppen zelf doen het super, groeien erg goed, actief en ontwikkelen zich goed (behalve de oortjes, die staan nog niet!).

Hoe zijn hier de ervaringen?
Laatst gewijzigd door MirandaK op Ma 26 Jan 2009, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren

Re: Ontlasting pups op CB

Berichtdoor tieneke » Ma 26 Jan 2009, 14:54

Als pup kregen Tinus en Tara de cb natuurversie en alleen maar diarree en ellende gehad.
Met barf wat ze ook kregen hadden ze nergens last van.
Ik zou meteen overstappen naar een ander merk waar ze wel mooie ontlasting van hebben.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 26 Jan 2009, 15:15

Hier met cb ook pups aan de diarree gehad. Je hoort het wel meer. Even een andere minder vette kvv geven, erbij of doormengen en dan komt het wel goed meestal.
mir
1-ster

Berichtdoor mir » Ma 26 Jan 2009, 18:37

Nou dat is ook toevallig. Akira (pup van 4,5 maand) kreeg en krijgt Energique. Hij doet het hier heel erg goed op. Maar voor de afwisseling gaf ik hem ook een keer carnibest . En ook hier dezelfde 'ellende' die jullie beschrijven : Diarree :'( :'( :'( :-\ :-\ (waterdun, spuitpoep). Na een dag of 2 gebruik carnibest. Maar weer teruggegaan naar energique en het leed was snel geleden. :D :D Omdat ik Akira toch wil laten wennen aan een aantal merken, heb ik nu Bandit gekocht.  Dit gaat ook goed. Verder heb ik in mijn diepvries nog een bakje KIVO staan.
Verder ben ik met hem begonnen met kippenekjes. Vindt hij super .
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 26 Jan 2009, 19:01

[quote="mir"]
Nou dat is ook toevallig. Akira (pup van 4,5 maand) kreeg en krijgt Energique. Hij doet het hier heel erg goed op. Maar voor de afwisseling gaf ik hem ook een keer carnibest . En ook hier dezelfde 'ellende' die jullie beschrijven : Diarree :'( :'( :'( :-\ :-\ (waterdun, spuitpoep). Na een dag of 2 gebruik carnibest. Maar weer teruggegaan naar energique en het leed was snel geleden. :D :D Omdat ik Akira toch wil laten wennen aan een aantal merken, heb ik nu Bandit gekocht.  Dit gaat ook goed. Verder heb ik in mijn diepvries nog een bakje KIVO staan.
Verder ben ik met hem begonnen met kippenekjes. Vindt hij super .

[/quote]

Als het om vet gaat (waar ze bij de cb van aan de race gaan) dan zou ik KIVO voorlopig fijn laten staan. Dan zijn kvv's zoals Rodi, AHV veel geschikter.
mir
1-ster

Berichtdoor mir » Ma 26 Jan 2009, 20:10

oke, blijft dat even in de diepvries.  Eerst maar eens nieuwe bandit erbij halen. Prettig idee dat dit biologisch is 
MirandaK
3-sterren

Berichtdoor MirandaK » Di 27 Jan 2009, 05:54

Even voor de duidelijkheid: het gaat hier zeker niet om spuitpoep! Het was af en toe ietsje dunnig en met een klein beetje dik slijm, maar zeker geen watertoestanden.

Overigens: het lijkt wel of de pups weten van dit topic, want sinds gisteren vind ik alleen keurige redelijk harde drolletjes  ::)

Ik ga er wel over denken om het volgende nestje de eerste week op de Energique te zetten, ik denk inderdaad dat het 'vetter zijn' een aannemelijke oorzaak is van de dunnere ontlasting, juist omdat het dus niet waterig is. Bedankt voor alle reacties.
Decibels

Berichtdoor Decibels » Di 27 Jan 2009, 09:14

[quote="MirandaK"]
Even voor de duidelijkheid: het gaat hier zeker niet om spuitpoep! Het was af en toe ietsje dunnig en met een klein beetje dik slijm, maar zeker geen watertoestanden.

[/quote]

Mijn volwassen honden krijgen ook rare ontlasting (geen spuitpoep, maar slijmerig) als ik ze voor 100% CB geef. Hier krijgen ze als hoofdmoot AHV met daarbij een gedeelte van een ander merk KVV als ik dat in huis heb.
petra-amsterdam
3-sterren

Berichtdoor petra-amsterdam » Di 27 Jan 2009, 16:09

Bij mij is het juist omgekeert....  pup is inmiddels 6 mnd en krijgt vanaf dag 1 als basis CB-Natuur. Geen pup maar de gewone versie.
Goede stevige drollen maar wissel ik ,n keer af met andere kvv dan zie ik  meteen zachte flatsdrollen.
Bij gewoon spiervlees etc die ze veel als afwisseling krijg merk ik m.u.v. vettere vis, meestal geen verschil.
Marije
1-ster

Berichtdoor Marije » Di 27 Jan 2009, 19:25

Mijn pup van tien weken krijgt ook vanaf het begin Carnibest, en heeft echt hele mooie stevige drolletjes  ;)
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 27 Jan 2009, 19:59

[quote="Marije"]
Mijn pup van tien weken krijgt ook vanaf het begin Carnibest, en heeft echt hele mooie stevige drolletjes  ;)
[/quote]

Wat is "vanaf het begin" want TS (en ik b.v.) hebben het over het afspenen van pups, en dat is toch wat anders dan met 8 weken een pup krijgen en deze op kvv zetten.
Marije
1-ster

Berichtdoor Marije » Di 27 Jan 2009, 22:13

[quote="Angelique"]
Wat is "vanaf het begin" want TS (en ik b.v.) hebben het over het afspenen van pups, en dat is toch wat anders dan met 8 weken een pup krijgen en deze op kvv zetten.
[/quote]Ook vanaf dat ze afgespeend is, ze heeft nooit anders gehad nog
evenstar
5-sterren

Berichtdoor evenstar » Di 27 Jan 2009, 22:40

Hier geen problemen met CB en er 2 nesten op afgespeend. Met 6 weken krijgen ze wel de gewone natuur versie
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”