reinigingskuur

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

reinigingskuur

Berichtdoor Barfplaats

oebaya
5-sterren

reinigingskuur

Berichtdoor oebaya » Zo 26 Okt 2003, 09:06

Het is al weer een tijdje terug, dat we het over een reinigingskuur hadden. Er waren toen onder meer verschillen van inzichten over: kan je groene leem geven aan honden die gechipt zijn en over of je groene leem, jeneverbes en Tee-Trea en citron tegelijkertijd moet geven.
Aangezien er voor mij toen een essentiële olieëndag bij Margriet Cremers stond gepland, beloofde ik het na te vragen. Die dag is achter de rug en ik heb het gevraagd:

De 1e generatie chips komen eruit (denk dan dus aan de honden die in 1998/1999 werden gechipt) bij gebruik van groene leem. Daar kan dus beter chlorofyl bij worden gebruikt.

Bij honden die later zijn gechipt blijven de chips zitten, maar niemand weet waarom, dus echt met zekerheid zeggen dat groene leem gebruikt kan worden, durft men niet.

Honden die dagelijks medicijnen innemen, b.v. mijn hartpatiëntje, mogen wel met chlorofyl gereinigd worden.

Het is inderdaad beter om eerst groene leem, dan wel chlorofyl en jeneverbes te geven en daarna Tee-Trea en citroen.
Echter, als er omstandigheden zijn, dat je na de groene leem/chlorofyl met jeneverbes, niet in de gelegenheid bent om Tee-Trea en citroen te geven (b.v. je hond moet uit logeren) dan kan je de Tee-Trea en citroen ook tegelijkertijd geven.

gr.
Nicolette

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”