1 of 2 keer per dag voeren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

elin
1-ster

Berichtdoor elin » Ma 19 Jan 2009, 16:42

hallo wat is volgens "jullie" (de ervaren barfers)  ;) beter één keer per dagvoeren of twee keer.  of is dit voor iedere hond verschillend :-\. Ik heb een cattle dog die krijgt 600 gram per dag. groetjes elin
spickenstef
4-sterren

Re: 1 of 2 keer per dag voeren

Berichtdoor spickenstef » Ma 19 Jan 2009, 16:45

ik voer hier mijn hond een keer per dag en dat bevalt me prima
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 19 Jan 2009, 17:21

Deze poll sluit lekker aan bij jouw vraag: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 138.0.html

Ik voer zelf 1 keer per dag. Ik heb ook 2 keer per dag gevoerd en dit bevalt me beter. Zo vind ik bijvoorbeeld dat mijn hond Pinkel veel minder vaak naar is en gal over moet geven.

Maar, ik durf niet te zeggen wat beter is... Er is geen wetenschappelijk bewijs dat 1 keer per dag (of 5 keer per week) beter is dan 2 keer per dag. Ik denk dat je het beste zelf kijkt waar jouw hond het het beste op doet. Het idee van 2 keer per dag voeren is overigens wel ontstaan door de brokken industrie. Ik denk dat het voeren van 1 maaltijd brokken per dag toch echt een absolute afrader is.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Ma 19 Jan 2009, 17:54

Hier krijgen ze 's ochtends een klein hapje(paar eennekken/kipkarkasjes) en 's avonds de grote maaltijd.
Bevalt ons prima.
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Ma 19 Jan 2009, 18:34

tieneke schreef:Hier krijgen ze 's ochtends een klein hapje(paar eennekken/kipkarkasjes) en 's avonds de grote maaltijd.
Bevalt ons prima.

zo doe ik het ook, waarschijnlijk iets minder in totale hoeveelheid, dat dan weer wel  ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”