Herbyvers

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Herbyvers

Berichtdoor Barfplaats

Yucca
1-ster

Herbyvers

Berichtdoor Yucca » Ma 19 Jan 2009, 16:34

Hallo,

Ik ben pas overgestapt op vers voer, en gezien het uiterlijk van mijn hondjes bevalt het perfect! Ik heb een York van 2,5 kilo en een JRT van 6 kilo. De york is bijna 14 jaar oud, en dus is te veel kauwwerk voor haar teveel.
Nu zag ik op de site van Herby dat daar ook een vleesmix is. Indien ik dit zou geven, welke toevoegingen moet ik daar dan nog bij geven?
Cathelijn
5-sterren

Re: Herbyvers

Berichtdoor Cathelijn » Ma 19 Jan 2009, 18:35

Ik kan je hier niet bij helpen, ik weet niet wat daar in zit  :-\

Ik denk dat je voor je York dan beter voor een compleet versvoer (KVV) kunt kiezen.
claudiaB
5-sterren

Berichtdoor claudiaB » Ma 19 Jan 2009, 18:48

Je kan de botmix heel goed combineren met wat spier of orgaan vlees.

even de percentages berekenen en je hebt zo een complete maaltijd.
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Ma 19 Jan 2009, 21:02

Maar Claudia, ze vroeg iets over vleesmix  :-\ :-\.

Dat moet je dus goed uit elkaar houden Yucca, vlesmix en botmix. Botmix bevat ongeveer 70% bot, meen ik, en als je dat puur aan je hondje geeft, krijg hij toch echt moeite met poepen vrees ik.

Inderdaad kun je inderaad denken aan een goed merk kvv, zoals bijv. Carnibest. Dan hoef je zelf geen percentages uit te rekenen en komt je hondje niets tekort.
Yucca
1-ster

Berichtdoor Yucca » Di 20 Jan 2009, 09:36

Bedankt voor de reacties.
Ik geef mijn hondjes nu ook carnibest, maar dacht, als het nóg beter kan, dan ga ik er voor :)
Maar dan blijf ik daar maar gewoon bij  ;)
Juul
5-sterren

Berichtdoor Juul » Di 20 Jan 2009, 12:06

Als Falco periodes heeft waarin ie slechter verteerd, voer ik de botmix. daar is niks mis mee.
Even het percentage in de gaten houden, ik voer op een kilo botmix 400 gram vlees extra. Dan heb ik 1400 gram met 50 % bot, ongeveer.

Hij krijgt dan dus per dag 500 gram botmix, 530 gram vlees, 330 gram orgaan en 200 gram groenten, is bij elkaar 1560 gram in de goede percentages. Ontlasting is mooi stevig hierop.

Ik weet dan wel niet precies wat er in de botmix zit, maar dat weet ik bij een kvv ook niet. En nu weet ik in ieder geval wat voor soort vlees, orgaan en groente ik geef. En ik kan het vlees en orgaan in het geheel geven. Ik vind dat een verbetering tov kvv.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”