Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#1151880
Dotjes vacht wordt nu wel heel dun. Haar 9 pups zijn nu 5 weken oud en eten ook al KVV, maar er wordt nog steeds bij moeder gedronken en die doet nu een aardig jasje uit. Ze krijgt op dit moment al ruim het dubbele van wat ze normaal krijgt (voordat de pups KVV kregen kreeg ze zelfs bijna 3 x zoveel als normaal) en ze is niet mager. Maar die vacht..... Zou ik haar iets extra's kunnen geven daarvoor?
Door cathrien
#1151926
Bij de Berner Sennen is dit ook altijd nadat ze bevallen is na enkele weken gaat ze haar jas uitdoen. ( zo noemen wij dat). Over een tijdje krijgt ze weer een mooie vacht terug.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1152023
Ja, ik heb bij de bouviers ook wel vaak vachtverlies gezien na een nest. Maar zo'n pointer heeft al zo'n dun vachtje. Het lijkt me zo koud nu buiten. Je ziet de huid er op haar flanken gewoon doorheen. En haar oortjes zijn ook al zo dun behaard :cold:
Gebruikersavatar
Door kira
#1152025
newfy's hebben veel vacht, en sommige worden helemaal kaal aan 't end van t nest. Dus denk dat er weinig te redden is. Goed gezond eten en het komt er weer op. En als ze te koud zou worden een jasje?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1152062
Tegen het "uit vacht gaan" doe je in de regel weinig. Hier geef ik altijd extra zalmolie, zeewier en een paar scheppen vitaminecomplex om ze weer zo vlot mogelijk in vacht te krijgen.
Door pallas
#1152092
Bij Didot geef ik een keertje extra vis per week (niet een hele maaltijd hoor) en multi vit van Groen os.

Gaat ze nog veel naar buiten, dan zou ik met slecht weer een jasje aantrekken.
Vrieskou droogt een blote huis heel snel uit, vaak met jeuk klachten als gevolg ;)
Door pallas
#1152620
Sonja schreef: Ze is gelukkig buiten wel altijd aan het rennen. Hoewel ze nu wel wat langzamer rent dan eerst. Zal wel klotsen.

Ja, dat zal wel niet zo lekker rennen met die melkfabriek onde je buik :-X
Volgende keer ook een foto'tje van mams maken?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door