wespe steek

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

wespe steek

Berichtdoor Barfplaats

karray
4-sterren

wespe steek

Berichtdoor karray » Wo 07 Jul 2004, 09:53

Had gisteren een geweldige plek gevonden waar veel bramen, wat aardbeien en aal bessen groeien.
WSas en beetje op de plek rond aan het kijken en had mij honden bij mij.
Stapte ik dus bijna pontificaal met mij schoen in een wespennest.Kon nog net mij voet terug plaatsen. Voor een van mij honden was dit te laat en werd bij haar oog gestoken.Was hier een beetje ongerust over,want je weet maar nooit hoe je hond hierop kan gaan reageren.Ben maar direct naar de auto terug gelopen
Alles is goed afgelopen en de zwelling is nu weg.
Wat zijn nu eigenlijk de kenmerken van een heftige allergische reactie op een steek van een wat tot serieuze problemen kan lijden na een steek van een wesp?
Bij welke symptomen moet je acuut naar een dieren arts?
gonny

Re:wespe steek

Berichtdoor gonny » Wo 07 Jul 2004, 12:50

We hebben een duitse herder gehad die allergisch was!!
binnen een minuut na een steek zwelt alles rond de steek op!! na een tijdje grote rode bulten en kale plekken!! dus als je een vreselijke zwelling krijgt+ de hond word gek van jeuk/pijn naar de da!
Timmy

Berichtdoor Timmy » Wo 07 Jul 2004, 13:57

karray schreef:Wat zijn nu eigenlijk de kenmerken van een heftige allergische reactie op een steek van een wat tot serieuze problemen kan lijden na een steek van een wesp?
Bij welke symptomen moet je acuut naar een dieren arts?

Als er een anafylactische shock optreed, zou ik zeer snel naar de dierenarts gaan. De hond wordt bleek (tandvlees e.d.), rillerig, onrustig e.d.
Kan je vertellen dat je je dan knap beroerd voelt; ben zelf allergisch voor wespen/bijensteken dus ik weet wat 't is :(

Gr.
Linda
karray
4-sterren

Berichtdoor karray » Wo 07 Jul 2004, 14:13

Timmy schreef:

Als er een anafylactische shock optreed, zou ik zeer snel naar de dierenarts gaan. De hond wordt bleek (tandvlees e.d.), rillerig, onrustig e.d.
(Kan je vertellen dat je je dan knap beroerd voelt; ben zelf allergisch voor wespen/bijensteken dus ik weet wat 't is :( )

Gr.
Linda

Ja,ik weet dat het soms zeer kritiek kan worden.Bedankt dan weet ik waarop ik moet letten Ik schrok er wel van kan ik zeggen dat mij hond gestoken werd, maar alles liep goed af.Je weet maar nooit hoe zo'n beest gaat reageren
Breezer
5-sterren

Berichtdoor Breezer » Wo 07 Jul 2004, 14:46

Breezer is vorig jaar is z´n ballen gestoken door een wesp. Binnen no-time had ie drie ballen, en werd erg onrustig, hijgen en niet weten hoe die het had. Heb gelijk de da gebeld en moest direct langs komen. Injectie gekregen en na een anderhalf uur ging het weer beter met m´n moppie.
Ze vertelde me, dat als ik er te laat bij had geweest hij het met de dood had kunnen bekopen. Dus tegenwoordig let ik heel goed op, als mijn moppie buiten loopt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”