Hier ook diarree... meer bot voeren?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Wicka
3-sterren

Berichtdoor Wicka » Di 13 Jan 2009, 08:51

Wicka is nu een paar dagen aan de dunne, wel 1x per dag en verder heeft ze volgens mij geen last. Is het wat om wat meer bot te voeren vandaag? Zoals een maatijd kippennekken?

Ik las ook wat over probiotica, ik heb een potje Advanced 40+ Acidophilus van Solgar staan hoeveel mag ze hiervan?
MoniqueAppels
5-sterren

Re: Hier ook diarree... meer bot voeren?

Berichtdoor MoniqueAppels » Di 13 Jan 2009, 09:54

Mijn honden krijgen juist diarree van te veel bot. Sommigen van te weinig. Het is dus even uitproberen lijkt me.
Laura2004
5-sterren

Berichtdoor Laura2004 » Di 13 Jan 2009, 10:01

Ik zou gewoon haar normale eten geven, waarschijnlijk heeft ze een virusje te pakken, dat zal vanzelf wel overgaan. En probiotica kan je geven ja. Ik geef het niet, dus ik heb geen idee hoeveel ze daarvan mag...
Wicka
3-sterren

Berichtdoor Wicka » Di 13 Jan 2009, 12:13

Rovanna schreef:Mijn honden krijgen juist diarree van te veel bot. Sommigen van te weinig. Het is dus even uitproberen lijkt me.

Oke, dat kan ook nog.... Wicka krijgt meestal wat hard ontlasting van bot, dus vandaar de vraag.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 13 Jan 2009, 14:47

Wicka schreef:Wicka is nu een paar dagen aan de dunne, wel 1x per dag en verder heeft ze volgens mij geen last. Is het wat om wat meer bot te voeren vandaag? Zoals een maatijd kippennekken?

Ik las ook wat over probiotica, ik heb een potje Advanced 40+ Acidophilus van Solgar staan hoeveel mag ze hiervan?

De meeste honden krijgen harde ontlasting van meer bot. Maar, er is nu mogelijk iets anders aan de hand en om haar dan meer bot te geven... Mij lijkt het geen goed idee. Tenzij je een heel laag percentage vleesbot voert. Zo niet: Ik zou haar gewoon haar normale voeding geven.

Je kunt de helft van de mensen-dosering Acidophilus geven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”