Zelf zalmmix maken, meer vis, meer bot?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Bennie

Berichtdoor Bennie » Vr 09 Jan 2009, 10:49

Hoi allemaal,

Ik heb voor de gek gewoon eens een kratje zalmkoppen en zalmwangen ingeslagen, de koppen in stukken gehakt met een hakmes, het geheel met een grote machine in grove stukken gehakt en uiteindelijk de boel gemengd.
De verhouding is ongeveer 1/3 kop en 2/3 wang.
De poep die het oplevert is stevige mousse en ik heb het idee dat er wel wat meer graat in mag. Wellicht ook wat andere vissoorten om een soort vismix te maken?
1 van de 4 honden eet gewoon de koppen en wat ze voorgeschoteld krijgen, de andere 3 niet, vandaar dit experiment, gezien ze de mix van Herby wel lekker vinden. Nu is er nog eentje die die van Herby wel lekker vindt, en die van mij (die er vind ik lekkerder, grover uitziet) niet.
Wat kan ik nog doen om het lekkerder te maken, en wellicht zijn er nog meer vissoorten die ik er doorheen zou moeten mixen?

Ben benieuwd naar jullie tips!
Bennie

Re: Zelf zalmmix maken, meer vis, meer bot?

Berichtdoor Bennie » Vr 09 Jan 2009, 11:09

Oh en wat ik me afvraag, is het een idee om kippebotjes of ander bot bij te voeren, ipv visgraten?
ellyenrob
4-sterren

Berichtdoor ellyenrob » Vr 09 Jan 2009, 15:42

Wij doen de zalmkoppen met de hele graat door de gehaktmolen, soms nog wat buikstukken zalm erbij.
Ik zie het niet echt als vleesbot.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 12 Jan 2009, 18:35

Waarom geef je het gemalen? Ik zou de koppen zo geven. En je vindt de ontlasting op zalmkop + wang niet goed? Op zich is dat niet zo erg. De ontlasting wisselt nou eenmaal, als je zelf samenstelt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”