DE ultieme vleesmolen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

DE ultieme vleesmolen

Berichtdoor Barfplaats

Fleetwood
1-ster

DE ultieme vleesmolen

Berichtdoor Fleetwood » Di 06 Jan 2009, 22:34

Als meer ervaren barfers als ik hebben jullie misschien al een duidelijke mening ontwikkeld wat betreft het gebruik van een vleesmolen.

Ik barf nu "officieel" een paar dagen en heb al enkele keren dooie beesten in mijn bed gevonden. Ook heb ik geen overzicht in wat mijn katten eten. Ik wil dus niet dat ze de organen bijvoorbeeld laten liggen omdat ze dat minder lekker vinden, en met 9 katten heb ik nu niet bepaald een overzicht van wie wat eet.

Misschien is een vleesmolen dus toch wel handig voor mij. Maar dan wil ik wel meteen een goeie! Tips?

Groetjes, Trudy
maddoc
5-sterren

Re: DE ultieme vleesmolen

Berichtdoor maddoc » Di 06 Jan 2009, 23:47

ik denk dat deze hier niet goed staat..

ik heb ook net gereageerd in je andere topic..

als je bij de zoekfunctie vleesmolen, gehaktmolen, bottenvermaler intypt krijg je al heel wat topics.

Ik ben vooralsnog nog niet tot de aanschaf van een molen overgegaan,
ik doe het nog met de botmix van Herby, snijmachine (in bevroren toestand) en hakmes/keukenmachine; is wel een heel karwei.
Ik ga nu eerst kijken denk ik naar vlees dat al vrij fijn is en dan de botmix, dan hoef ik alleen nog het orgaan fijn te maken en dan het goed mengen.
En dat heb ik afgelopen weekend niet op moment van klein maken gedaan, maar in de hoeveelheid van de percentages afgewogen en verpakt in een hoeveelheid voor ong 2 dgn (daarna vinden katten het niet meer yummie). Dan pak ik van alles een pakje uit de vriezer wat al in de goede hoeveelheid/verhouding is en meng het dan na ontdooien, want dat deed ik eigenlijk sowieso al omdat er nog flink wat water doorheen gemengd wordt bij mij en dat scheelt dus weer werk.
En daarna loop ik met mijn bakje mix en juslepel langs alle bakjes en ieder krijgt een schep (de grootsten 11/2 schep).

Als je in de zoekfunctie op malen zoekt komt er nog wel wat boven, of even terugbladeren in de kattenhoek.

Bedenk nu ik dit typ dat zoals ik het dit weekend heb gedaan een vleesmolen me wel weer tijd en werk zou kunnen schelen,
hmmm ga er toch ook weer eens over nadenken; in het topic 'botvermaler' had ik er eentje gezien die aangeraden werd die zou voldoen en niet heel duur was.
deduk
1-ster

Berichtdoor deduk » Ma 09 Feb 2009, 21:39

Ik ben ook op zoek naar een gehaktmolen voor de katten (liefst niet te duur!). Zou dit iets zijn?
http://www.amazon.de/D-Vertriebs-GmbH-F ... 304&sr=1-3
Ik heb geen idee waar ik op moet letten bij vleesmolens; zou deze zwaar en groot genoeg? En zijn de gaatjes groot genoeg voor bijv. kippennekken en zalmkarkas?
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Di 10 Feb 2009, 01:27

ik denk dat je qua molen er wel nekken mee kunt draaien. zalmkarkas wordt spierballen kweken. de gaatjes zijn te klein. een maalzeefje met gaatjes van 10 tot 14 mm is beter.

trudy, wil je je nog steeds orienteren op een molen? wil je een handmatige of elektrische? professioneel of gewoon huishoudelijk?
Barbaravh
4-sterren

Berichtdoor Barbaravh » Di 10 Feb 2009, 12:56

Ik had ook graag een vleesmolen gekocht voor de katten. Maar in een gewone electrowinkel zijn ze niet te vinden.
Kheb ook geen flauw benul van wat je met welke molen kan malen.
Moest iemand een goed molentje kennen...
~Joke~
5-sterren

Berichtdoor ~Joke~ » Di 10 Feb 2009, 16:17

Ik heb een Diamond de nr 12 en er een extra snijplaat met grote gaten bij besteld. Hier is de link:

www.nemegeer.com --> Promotie ---> Bereidingen (klik op de afbeelding)

De rechtstreekse link is http://www.nemegeer.com/Diamond_08Bereidingen.pdf
Barbaravh
4-sterren

Berichtdoor Barbaravh » Di 10 Feb 2009, 17:06

~Joke~ schreef:Ik heb een Diamond de nr 12 en er een extra snijplaat met grote gaten bij besteld. Hier is de link:

http://www.nemegeer.com --> Promotie ---> Bereidingen (klik op de afbeelding)

De rechtstreekse link is http://www.nemegeer.com/Diamond_08Bereidingen.pdf

Die is al redelijk prijzig. Maar de locatie is hier voor mij vlakbij  :o
Welke botten zou je daar mee kunnen malen?
~Joke~
5-sterren

Berichtdoor ~Joke~ » Di 10 Feb 2009, 17:34

Hazenruggen is het max wat hij kan malen. Ik maal er eend, konijn, kip, fazant etc mee
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Wo 11 Feb 2009, 19:57

gewoon ff "gehaktmolen"invoeren op marktplaats , daar heb ik er 1tje gevonden voor 16 euries (incl verzendkosten ;) ).
je kweekt er wel wat armspieren mee , maar als je ziet wat je er mee klein kan krijgen......ik raad je duus ook echt zo een ouderwets ding aan. :)
deduk
1-ster

Berichtdoor deduk » Wo 11 Feb 2009, 20:12

Ik heb er gisteren een via marktplaats gekocht. met drie messen erbij. Hij zag er als nieuw uit, dus ik hoop dat de messen niet bot zijn. Ik ben benieuwd!
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Wo 11 Feb 2009, 20:17

EH schreef:Ik heb er gisteren een via marktplaats gekocht. met drie messen erbij. Hij zag er als nieuw uit, dus ik hoop dat de messen niet bot zijn. Ik ben benieuwd!

foto? :)
deduk
1-ster

Berichtdoor deduk » Wo 11 Feb 2009, 20:59

Is helaas al van marktplaats verwijderd! Als het goed is krijg ik hem morgen binnen.
RupsenStorm
3-sterren

Berichtdoor RupsenStorm » Do 12 Feb 2009, 19:06

ik heb een Porkert 12 vleesmolen. En die bevalt echt prima. Wel heb ik het meest grove maalding erin dat te koop is bij besteld. Zodat het desondanks grove gemalen blijft.
Ook voor Rups moest ik de eerste weken nog echt een groot deel van haar maaltijd malen zodat ze genoeg binnen kreeg.
deduk
1-ster

Berichtdoor deduk » Vr 13 Feb 2009, 11:37

Ik heb mijn molentje gisteren binnengekregen. Hij is klein, maar doet het heel goed. Ik heb al van alles geprobeerd; kippennekken, zalmkarkas, kipfilet en kippenhartjes. Het gaat heel makkelijk en de katten eten alles (ze aten tot nu toe nog allen blik + brok)!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”