schapenbout van Herby

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

schapenbout van Herby

Berichtdoor Barfplaats

Boez
4-sterren

schapenbout van Herby

Berichtdoor Boez » Di 06 Jan 2009, 17:30

Iemand ervaring met de 'schapenbout met veel vlees' van Herby?
Ik zou denken dat -bout betekent: been/poot. Dus dragend deel, dus te hard.
Alleen geschikt voor ervaren knagers dan?
me and my boys
5-sterren

Re: schapenbout van Herby

Berichtdoor me and my boys » Di 06 Jan 2009, 17:40

ook niet voor ervaren barfers.
dragen is veels te hard en bot van schaap zowiezo.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 06 Jan 2009, 17:42

Ik denk ook dat bout=been=dragend bot. Toevallig had ik gister ook een schapenbout en ik heb gewoon het vlees eraf gesneden en de rest vult de kliko.
dogsunlimited
5-sterren

Berichtdoor dogsunlimited » Di 06 Jan 2009, 17:47

Schapenbout geef ik niet aan mijn honden, zou ik ook niet geven aan een pup.

Dit is de lamsbout van Herby nog met het vel er omheen:
Afbeelding
Dit is 'm ontveld:
Afbeelding

Als dragend deel nog erg goed te doen voor mijn volwassen honden. Pups zou ik hier niet aan wagen.
Boez
4-sterren

Berichtdoor Boez » Di 06 Jan 2009, 17:52

Bedankt voor jullie (weer eens razendsnelle!) antwoorden! :D
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Di 06 Jan 2009, 17:55

SandraH schreef:Schapenbout geef ik niet aan mijn honden, zou ik ook niet geven aan een pup.

Dit is de lamsbout van Herby nog met het vel er omheen:
Afbeelding
Dit is 'm ontveld:
Afbeelding

Als dragend deel nog erg goed te doen voor mijn volwassen honden. Pups zou ik hier niet aan wagen.
:o :o :o nou, dat is niet vel :o :o dat is gewoon vlees :-\ de stuk die ontveld is.... daar is bijna alle vlees van de bout verwijderd :(
dogsunlimited
5-sterren

Berichtdoor dogsunlimited » Di 06 Jan 2009, 19:18

conleeuw schreef: :o :o :o nou, dat is niet vel :o :o dat is gewoon vlees :-\ de stuk die ontveld is.... daar is bijna alle vlees van de bout verwijderd :(

Nee hoor, daar zit nog heel veel vlees aan de bout......maar een hoop vetvel is weg....en daar worden mijn hondjes superziek van, dus dat krijgen ze niet. Voor de rest was dit een aardig boutje. ;)
Hier het afval:
Afbeelding

Liever geef ik de schouders en ruggen van een andere leverancier. Daar heb ik die ellende niet van het ontvellen en krijg ik gewoon magere RMB's.
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Di 06 Jan 2009, 20:30

SandraH schreef:Nee hoor, daar zit nog heel veel vlees aan de bout......maar een hoop vetvel is weg....en daar worden mijn hondjes superziek van, dus dat krijgen ze niet. Voor de rest was dit een aardig boutje. ;)
Hier het afval:
Afbeelding

Liever geef ik de schouders en ruggen van een andere leverancier. Daar heb ik die ellende niet van het ontvellen en krijg ik gewoon magere RMB's.
:-\ maar dat is echt NIET vel hoor !! de vel is al lang verwijderd, er kan een beetje vet aan de buitenkant zitten, zoals jij de bout heb kaalgesneden is niet vel verwijderen, kijk, dat jou honden ziek worden van lamsbout kan ik begrijpen, maar het is echt niet vel  ;)
dogsunlimited
5-sterren

Berichtdoor dogsunlimited » Di 06 Jan 2009, 20:44

conleeuw schreef: :-\ maar dat is echt NIET vel hoor !! de vel is al lang verwijderd, er kan een beetje vet aan de buitenkant zitten, zoals jij de bout heb kaalgesneden is niet vel verwijderen, kijk, dat jou honden ziek worden van lamsbout kan ik begrijpen, maar het is echt niet vel  ;)

O jawel hoor, dit is zeker wel vetvel (zoals ik dat dan noem)..dat is het vlies wat nog vast zit voordat het uitgebeend wordt.......mijn hele geiten/lammeren hebben dit nl. niet in die mate. Eigenlijk totaal niet. ;)
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op Di 06 Jan 2009, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Di 06 Jan 2009, 20:49

SandraH schreef:O jawel hoor, dit is zeker wel vetvel (zoals ik dat dan noem)..dat is het vlies wat nog vast zit voordat het uitgebeend wordt.......mijn hele geiten/lammeren hebben dit nl. niet in die mate. Eigenlijk totaal niet. ;)
;D ;D ;D
dogsunlimited
5-sterren

Berichtdoor dogsunlimited » Di 06 Jan 2009, 20:51

conleeuw schreef: ;D ;D ;D

:beerchug: Lollig..........vertel?
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Di 06 Jan 2009, 21:18

SandraH schreef: :beerchug: Lollig..........vertel?
nou, ik heb jaren lam geproduceerd voor de slacht, en volgens mij is de bout zoals jij het op de plaatje heb staan geen bout maar een schouder !!, ik moest lachen om het feit dat ik het niet meteen herkenden :-[ ;D ;D ;D.

Kijk maar naar de schema, een bout is gewoon een enorme mooie stuk vlees om een grote bot in het midden, de stuk wat jij laat zien is niet typisch een bout, vandaar waarschijnlijk dat je zoveel vindt wat je als "vet of afval" wegsnij....

Afbeelding

Lamb shoulder

Afbeelding

leg of lamb

Dit is een foto van een doorsnit van een lamsbout.... zie de enkele bot in de midden met daaromheen een solide bonk vlees ;) daarom zei ik, er valt niet echt iets weg te snijden van een lamsbout, zeker niet de hoeveelheden die jij heb verwijderd als oneetbaar.....

Afbeelding

zo lijkt een grote bout in zijn geheel

Afbeelding
dogsunlimited
5-sterren

Berichtdoor dogsunlimited » Di 06 Jan 2009, 21:47

conleeuw schreef:nou, ik heb jaren lam geproduceerd voor de slacht, en volgens mij is de bout zoals jij het op de plaatje heb staan geen bout maar een schouder !!, ik moest lachen om het feit dat ik het niet meteen herkenden :-[ ;D ;D ;D.

Kijk maar naar de schema, een bout is gewoon een enorme mooie stuk vlees om een grote bot in het midden, de stuk wat jij laat zien is niet typisch een bout, vandaar waarschijnlijk dat je zoveel vindt wat je als "vet of afval" wegsnij....

Afbeelding

Lamb shoulder

Afbeelding

leg of lamb

Dit is een foto van een doorsnit van een lamsbout.... zie de enkele bot in de midden met daaromheen een solide bonk vlees ;) daarom zei ik, er valt niet echt iets weg te snijden van een lamsbout, zeker niet de hoeveelheden die jij heb verwijderd als oneetbaar.....

Afbeelding

zo lijkt een grote bout in zijn geheel

Afbeelding

Aaaahaaa....haha...zie deze foto:
Afbeelding
En ik maar denken dat de onderkant een stuk poot is. Toen ik nog hele geiten inkocht, zat hier geen centje 'vetvel' aan of zemen lap, hoe je het wilt noemen. De hele geit/lam was mooi schoongemaakt en in stukken gehakt. De bouten die ik toen had, waren inderdaad ook wel 'recht', maar er zaten stukken bij waarbij ook een stuk heup zat. De foto's die ik net liet zien, werden bij H. verkocht onder lamsbout......dat weet ik heel zeker.

Deze foto van jou zijn bij mij geit- en lamstukken. Inderdaad de bout in delen, die had ik vaak als ik half lam inkocht.
Afbeelding

;D ;D
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Di 06 Jan 2009, 22:56

Ik geef hier ook lamsschouder(jong lam uit Nieuw-Zeeland) maar verwijder toch echt altijd alle bot wat onder de schouder zit  ;)
T*fusknetterhard en scherp en ook nog een regelrechte tandensloper....tis immers dragend he?  ;)
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Wo 07 Jan 2009, 00:17

Ik zat maar naar die foto te staren: wat een vreemde lamsbout  ;D  ;D

Ik krijg van mijn islamitische slager wel eens lamsbotjes. Voor de hondjes zegt ie dan, kunnen ze lekker van eten  :D
Maar ja, het zijn wel kale botjes én van de poten, en lammetje of niet, ik vind ze loeihard. Ik neem ze dankbaar aan want hij bedoelt het erg goed, maar thuis gooi ik ze altijd direct weg.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”