Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lightning
#1139130
ik heb 4 honden waarvan er 3 kivo krijgen en 1 krijgt er duck. maar ik wil graag die ene graag terug op kivo zetten. als jong pupje kreeg hij namelijk wel kivo. de laatste maanden dus duck. ik heb het wel eens geprobeerd maar hij kreeg accuut de diarree niet fijn paar keer per dag de bench te moeten schrobben en een hond onder de poep :P. ik heb geprobeerd zo in 1 keer terug werkte niet en heb ook zo gedaan sochtedns kivo savonds duck. tot dat hij duck kreeg liep hij leeg door de duck was het weer goed.. moet ik het langer proberen? of is het verloren
Door Borke
#1139237
Ik kan me voorstellen dat het handiger is als ze allemaal hetzelfde eten, dat koopt ook voordeliger in.
Je kunt natuurlijk ook de andere honden overzetten op Duck?
Blijkbaar heeft je pup een gevoeliger maag-darmstelsel en daar zou ik liever niet te veel mee knoeien.
Als het je om de kosten gaat, dan kan je ook overwegen om te gaan Barfen!
Door lightning
#1139243
nee barfen doe ik niet. ga ik ook nooit meer doen. heel soms krijgen ze nog wel eens van barf maar niet veel.

ik zelf vind in duck te veel graan zitten en vind kivo er meer uit zien als vlees. de hond die nu duck krijgt is nu bijna 11 maanden. ik vind het handiger als ze inderdaad allemaal het zelfde eten. ik ben hem duck gaan geven omdat hij het er iets te goed op deed op de kivo. maar had niet verwacht dat hij daarna niet meer terug kon.
Door kojak
#1139258
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#1139359
[quote="lightning"]
nee barfen doe ik niet. ga ik ook nooit meer doen. heel soms krijgen ze nog wel eens van barf maar niet veel.

ik zelf vind in duck te veel graan zitten en vind kivo er meer uit zien als vlees. de hond die nu duck krijgt is nu bijna 11 maanden. ik vind het handiger als ze inderdaad allemaal het zelfde eten. ik ben hem duck gaan geven omdat hij het er iets te goed op deed op de kivo. maar had niet verwacht dat hij daarna niet meer terug kon.
[/quote]
Dan zou ik telkens een klein beetje mengen en steeds een beetje meer en dan kijken hoe het gaat.
Door Truus
#1139374
[quote="lightning"]
dan ga ik dat proberen. mengen en dan met steeds meer mengen
[/quote]
Oja..geef het vooral op kamertemperatuur ;). Laat maar weten of dit gaat.
Door Cindy de Wolf
#1139458
Wellicht een ander merk. Als het om de kosten gaat is smuldier ook een aanrader. Die hebben nu ook een glutenvrije, paard, lam/rijst, kip/rijst em rund/rijst versie naast de al bestaande versies van smuldier. Ik heb vorig jaar een lading Kivo gehaald en dat is mijn honden niet goed bevallen en blijkbaar heeft jouw jongste hondje een gevoelig maag/darmstelsel. Gezien jouw verleden met barf begrijp ik dat je niet (meer) 100% wilt gaan barfen en dan is het uitproberen geblazen met de merken. Succes!

Ik heb eventueel de kennelprijslijst van smuldier voor je, dit gaat per 10dozen af te nemen bij smuldier zelf, aan huis bezorgd. Als je deze wilt hebben moet je me even je reguliere mailadres pb'en of mailen.
Door tieneke
#1139563
Gewoon beginnen met alleen de Kivo en dit de eerste dagen licht aankoken,is/blijft de ontlasting goed dan pas met kokend water gaan overgieten en langzaam afbouwen tot je het zo kunt geven.
Onze eerste Leonberger kreeg smuldier pens wat licht aangekookt was,stonk wel maar hij ging probleemloos over en dat met een chronische dikke darmontsteking waar hij al jaren zeer ernstige klachten van had.
Door pu-na
#1141287
[quote="lightning"]
nee barfen doe ik niet. ga ik ook nooit meer doen. heel soms krijgen ze nog wel eens van barf maar niet veel.

ik zelf vind in duck te veel graan zitten en vind kivo er meer uit zien als vlees. de hond die nu duck krijgt is nu bijna 11 maanden. ik vind het handiger als ze inderdaad allemaal het zelfde eten. ik ben hem duck gaan geven omdat hij het er iets te goed op deed op de kivo. maar had niet verwacht dat hij daarna niet meer terug kon.
[/quote]

Mag ik vragen waarom je nooit meer gaat barfen ?
slechte ervaring?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door