nier probleem

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

nier probleem

Berichtdoor Barfplaats

zooke
1-ster

nier probleem

Berichtdoor zooke » Zo 04 Jan 2009, 14:00

Hallo,

We zijn met onze rottweiler van bijna 10 jaar oud bij de da geweest.Hij begon namelijk binnen te plassen en ontzettend veel te drinken.We zijn al overgestapt van lam en rijst brokken naar denka dog senior.Dit mocht niet baten blijkbaar.Bij de da hebben ze de urine en het bloed onderzoek.Het bloed bleek goed te zijn,alleen de waardes van de urine waren iets te hoog.Zei adviseerde ons om een nier dieet te gaan doen.
We zijn toen overgestapt op hills kd.Deze vind hij heerlijk en eet er dan ontzettend veel van(Hij krijgt nu 2x daags een halve bak,anders blijft hij eten) ???
Maar het binnenplassen is er nog steeds en het vele drinken ook.Hij plast voornamelijk binnen als we er niet zijn.Ook al is hij net uitgelaten en pas 2 uur alleen.Terwijl hij eerder makkelijk een hele dag alleen kon zijn.
Ik begin dan ook te twijfelen of het wel de nieren kunnen zijn?Omdat hij zin heeft om te eten.Maakt niet uit wat,en dat past toch niet echt bij een nierprobleem ,lijkt me.Nu dacht ik ,laat ik overstappen op vers voer.
Dat zelf samenstellen lijkt me niet echt iets,daarom dacht ik het vvp vlees.
Wie heeft er ervaring mee en of het helpt.En welk soort het beste is en  niet overdreven duur!!(hij eet namelijk nogal wat) Wil eindelijk eens van de plasjes af, nou ja plasjes,het zijn komplete polen.
Hij is dus niet incontinent,daar plast hij te veel voor.Tevens is hij ook slomer dan voorheen.
We kunnen wel weer naar de da, maar die zei dat er dan ontzettend veel onderzoeken moeten komen en dat dat ardig in de centen ging lopen.En aangezien wij het ook niet zo breed hebben hangen...... :-\
Ik heb alles over voor het beestje,begrijp me niet verkeerd,maar ik moet het wel kunnen betalen.
Dus als iemand raad heeft????heel graag. ;D
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: nier probleem

Berichtdoor Mevroi Kruim » Zo 04 Jan 2009, 14:08

Is je hond onderzocht op blaasontsteking en struviet? En is er gekeken naar diabetes? Dat zijn de eerste dingen waar ik naar zou kijken.
Sanyo
5-sterren

Berichtdoor Sanyo » Zo 04 Jan 2009, 16:40

Ik begrijp niet zo goed waarom je het een nierprobleem noemt als de bloedwaarden goed zijn.
Welke waarden van de urine waren dan te hoog?
Ik zou inderdaad ook eerst een blaasontsteking en diabetes willen uitsluiten.
Pippetje
1-ster

Berichtdoor Pippetje » Wo 04 Feb 2009, 12:36

Hij is slomer?
Al gedacht aan een te langzaam werkende schildklier (hypothyreoidie)?
Komt vooral voor bij oudere honden...

Groetjes
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Wo 04 Feb 2009, 17:41

Als de waarden van de nieren iets te hoog zijn waarom denk je , en je dierenarts dan aan problemen met de nieren?

Onze Keet heeft flink verhoogde nierwaarden, is niet incontinent, eet prima en is beslist niet sloom. Met een aangepast dieet van kvv en wat toevoegingen ( samengesteld door Lizzy :)) waren haar nierwaardes bij de laatste controle niet verder omhooggegaan, dus,..... :)

Ik snap ook niet dat als je dierenarts denkt dat er iets met de nieren niet in orde is waarom hij dan ontzettend veel onderzoeken moet gaan doen als je terug zou gaan. Is het wel zeker van zijn zaak of wil hij alleen maar een zak nierdieetbrokken aan je verkopen?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”