De 1e maaltijd

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

De 1e maaltijd

Berichtdoor Barfplaats

frenkie
1-ster

De 1e maaltijd

Berichtdoor frenkie » Za 03 Jan 2009, 13:11

Nou, vandaag voor het eerst een beginners maaltijd gegeven aan de hondjes :) Om wat te wennen had ik kippenekken en wat lams afsnijsels gegeven. Wieke slikte de eerste nek in een keer door maar bij de 2e had ze door dat ze er eerst even op moest kauwen (helemaal trots op m´n meid). Timo daarentegen vond de nekken helemaal niet lekker...hij trok zijn neus ervoor op :( De lams afsnijsels gingen er bij allebei wel goed in.

Het lijkt wel alsof Timo niet zo van goed bevleesde botten houd, een eendenek vind hij bijvoorbeeld ook helemaal niks terwijl een haaskarkas of kipkarkas juist wel goed gegeten wordt door hem.

Helaas heb ik geen karkas in de vriezer liggen (waren uitverkocht :() dus krijgt Timo maar wat meer afsnijsels.
Cathelijn
5-sterren

Re: De 1e maaltijd

Berichtdoor Cathelijn » Za 03 Jan 2009, 15:00

Eend vinden veel honden ook gewoon niet lekker, dus dat kan het ook zijn bij Timo.
En soms moeten ze gewoon even wennen.
Komt wel goed  ;)
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Za 03 Jan 2009, 15:51

Rustig aan doorgaan. Theemuts had in het begin ook liever kaal bot, denk dat ze dat ook meer herkende van vroeger als ze een runderknie kreeg om te kluiven (was ruim voor 't barf tijdperk, kookte ze ook nog sorry). Nu maakt het haar niets meer uit. Maar dat heeft toch echt wel een aantal maanden geduurd.
frenkie
1-ster

Berichtdoor frenkie » Za 03 Jan 2009, 18:42

Net toch nog wat haaskarkassen kunnen scoren, heeft Timo morgen toch nog z´n botjes :).

Ik heb ze vandaag 2% van hun lichaamsgewicht gevoerd, maar na hun eten stonden ze nog in de keuken te wachten of ze niet nog wat meer kregen. Krijg helemaal het gevoel alsof ik ze te weinig geef :-\
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Za 03 Jan 2009, 18:44

hoe oud zijn ze ? En wat voor soort honden zijn het ? Hoeveel beweging krijgen ze ??
frenkie
1-ster

Berichtdoor frenkie » Za 03 Jan 2009, 19:17

Ik heb een kruising Cocker Spaniel van 4 jaar oud en een Hovawart van bijna 2 jaar oud. Ze krijgen een gemiddelde beweging.

Maar ik denk dat ik al weet waarom ze niet voldaan zijn...ik heb de hoeveelheid over 2 maaltijden per dag verdeeld en de meesten hier voeren 1 keer per dag ;)
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Za 03 Jan 2009, 22:22

ik voer ook 2 keer per dag, maar dat alleen omdat er medicijnen gegeven moeten worden.  Je zou ook 1 kleine maaltijd 's ochtends kunnen geven, zeg 1/5 van de dagportie en 's avonds 4/5  :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”