Jeuk bij carbimazol

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Jeuk bij carbimazol

Berichtdoor Barfplaats

Rima
2-sterren

Jeuk bij carbimazol

Berichtdoor Rima » Wo 17 Dec 2008, 19:27

Mijn Maxje krijgt sinds 4 weken Carbimazol pillen voor haar schildklier probleem. Het is een soort opbouw schema, en nu heeft ze sinds gisteren hele erg jeuk. Haar oren en rond haar ogen liggen helemaal open, echt tot bloedens aan toe. Wie heeft er tips?

Bedankt voor het lezen.

groetjes,Rimalda
maddoc
5-sterren

Re: Jeuk bij carbimazol

Berichtdoor maddoc » Do 18 Dec 2008, 00:19

gelijk kontakt opnemen met de d'arts en dit melden, dit is een vd mogelijke bijwerkingen van carbimazol.
dus even overleggen of je hier wel mee verder zou moeten gaan of dat je op een ander middel over kunt, opereren zou ook een optie kunnen zijn.
Pippetje
1-ster

Berichtdoor Pippetje » Di 03 Feb 2009, 00:47

Hallo Rima, mijn beide katten van 17 en 18 jaar hadden ook een te snel werkend schildklier en gebruikten alllebei Carbimazol. Helaas hadden ze allebei last van veel bijwerkingen: de 1 wilde bijna niets meer eten en was continue misselijk en braakte elke dag wel een keer. De ander had o.a. verschrikkelijk last van zijn oren. Voor allebei was de Carbimazol dus echt geen succes, ik had 2 zielige hoopjes oude katers. Ik heb daarom al vrij snel gekozen een radioactieve Jodiumbehandeling (in Lienden in Gelderland) en ben er nog elke dag blij mee!
Pippetje
1-ster

Jeuk bij carbimazol

Berichtdoor Pippetje » Wo 04 Feb 2009, 12:28

Oja, en ivm erge jeuk en pijn aan zijn oren kreeg hij eenmalig een Prednisoninjectie (wat natuurlijk tijdelijk de gevolgen= jeuk aanpakt en niets doet aan de oorzaak).

Groetjes
Rima
2-sterren

Berichtdoor Rima » Vr 06 Feb 2009, 19:40

Jeuk is over. Maxje krijgt nu 2x daags 1/4 carbimazol.
Ik heb net een bloedonderzoek laten doen en de T4 is prima.

Bedankt voor de tip.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”