voeding pup

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

voeding pup

Berichtdoor Barfplaats

pu-na
1-ster

voeding pup

Berichtdoor pu-na » Wo 17 Dec 2008, 10:00

Hallo allemaal,
Zaterdag ons langverwachte pup opgehaald, een belgische herdertje,
super beestje  :)
Nu krijgt ze nog 4 x een voeding, de brokjes van de fokker en carnibest waar ik straks op over wil gaan,
zij krijgt 100 gr. per keer, dus 200gr. op een dag,
dat heeft ze in no-time op, terwijl ze de brokjes vaak laat liggen.
Als ik haar 4 x carnibest geef dan krijgt ze dus te veel: 4 x 100gr.
Ze weegt ongeveer 5kg.
Dus dan moet ze 250 gr. op een dag hebben, maar volgens mij is dat voor haar veel te weinig.
Moet ik er nog gekookt water over doen ? ook om het op kamertemp te krijgen ?
Als ik het een half uur tevoren eruit haal, dan ruikt ze het al en gilt er al om, hoe doen jullie dat ?
groetjes,
claudiaB
5-sterren

Re: voeding pup

Berichtdoor claudiaB » Wo 17 Dec 2008, 10:06

Je kan best helemaal overgaan op Carnibest.
3 of 4 x per dag voeren. Ik weet uit m'n hoofd niet hoeveel een pup nodig heeft, maar dat staat op de verpakking.
En anders kun je dat wel op de site vinden van Carnibest.

Succes met de pup!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 17 Dec 2008, 10:09

Je kunt de brokjes wel laten zitten en gewoon 3 keer per dag Carnibest geven. Je geeft 50 gram Carnibest per kilogram lichaamsgewicht. Dus dat is 50 gram x 5 kg lichaamsgewicht = 250 gram. De hoeveelheid "groeit" voorlopig met haar mee. Dus als ze dalijk 6 kg weegt, doe je dus 50 x 6 = 300 gram. Als dit te weinig voor haar is, mag je best wat meer geven hoor. Pups eten in de regel 50 gram tot 100 gram verse voeding per dag per kilogram lichaamsgewicht. 50 gram is voor een pup van een groot ras en 100 gram is voor een pup van een heeeeeel klein ras. Het kan heel goed zijn dat jouw pup 70 gram per kilogram lichaamsgewicht nodig heeft. Dat is dan nu 350 gram.
Boez
4-sterren

Berichtdoor Boez » Zo 28 Dec 2008, 13:28

[quote="pu-na"]
Hallo allemaal,
Zaterdag ons langverwachte pup opgehaald, een belgische herdertje,
super beestje  :)
Nu krijgt ze nog 4 x een voeding, de brokjes van de fokker en carnibest waar ik straks op over wil gaan,
zij krijgt 100 gr. per keer, dus 200gr. op een dag,
dat heeft ze in no-time op, terwijl ze de brokjes vaak laat liggen.
Als ik haar 4 x carnibest geef dan krijgt ze dus te veel: 4 x 100gr.
Ze weegt ongeveer 5kg.
Dus dan moet ze 250 gr. op een dag hebben, maar volgens mij is dat voor haar veel te weinig.
Moet ik er nog gekookt water over doen ? ook om het op kamertemp te krijgen ?
Als ik het een half uur tevoren eruit haal, dan ruikt ze het al en gilt er al om, hoe doen jullie dat ?
groetjes,
[/quote]

Misschien is je diertje inmiddels al over op compleet KVV, maar toch:
ik heb mijn pup vanaf dag 1 'cold turkey' overgezet op Carnibest, hij kreeg brokken bij de fokker. Geen enkel probleem geweest. Zijn ontlasting was even wat dunner, maar gelukkig geen vreselijke ontgiftingstaferelen gezien.
Ik voer hem op het oog, met als leidraad dat hij 5% tot 10% van zijn lichaamsgewicht aan voer krijgt op een dag. En dat dan verdeeld over drie maaltijden. Als hij wat schrieler wordt krijgt hij wat meer, als hij een lekker vetlaagje over zijn ribbetjes ontwikkelt weer wat minder.
Als de Carnibest erg koud uit de koelkast komt giet ik er inderdaad een klein beetje heet water overheen, om de ergste chill er af te halen. Voorkeur heeft het om het voer rustig wat op kamertemperatuur te laten komen. Mijn pup krijst gelukkig niet om zijn eten, maar als hij dat wel zou doen zou hij een rammelblikje naar zijn hoofd gegooid krijgen denk ik. Hij mag best opgewonden zijn voor het eten, maar dat gejank moet ik niet hebben!
Janne
2-sterren

Berichtdoor Janne » Di 30 Dec 2008, 12:05

Nou ik heb mijn laatste 2 honden de ene met 8 wk en de ander die ik pas met bijna 5 mnd kreeg ineens volledig over gezet zonder enkele problemen.....ik heb altijd op het oog gevoerd.....vind het ook voor elke hond verschillend.....
pu-na
1-ster

Berichtdoor pu-na » Di 30 Dec 2008, 12:15

Jahoor,
ze krijgt nu al een poosje alleen carnibest, maar 70 gr. was nog veel te weinig voor haar,
ze is 7 kilo, ze krijgt nu 4 x 150gr. op een dag.
Ze eet haar bakje schoon leeg, volgens mij lust ze nóg wel meer.
vreetzakkie ;D
groetjes,
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”