Runderbotten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Runderbotten

Berichtdoor Barfplaats

Nouchka
3-sterren

Runderbotten

Berichtdoor Nouchka » Za 13 Dec 2008, 12:59

Hallo, heb me net even voorgesteld in het daarvoor bestemde topic en hier kom ik al met mijn  eerste vraag  ;)

Ik geef mijn honden Dogshape Vlees Compleet.
Maar ik maakte me de bedenking ; ze hebben niets meer te knabbelen, niets want hun tandsteen tegen gaat.  Dus ik op zoek en er zijn me dus runderbotten aageraden.  Heb ik dus gekocht, maar nog niet gegeven, want het wordt me ook net afgeraden.
Wat zijn de voordelen of net de nadelen van runderbotten.
Ik heb ook kippenekken gekocht om te starten.  Wat kunnen jullie me nog aanraden?
*Natasja*
5-sterren

Re: Runderbotten

Berichtdoor *Natasja* » Za 13 Dec 2008, 13:01

Ik weet niet wie je die runderbotten heeft aangeraden, maar ze zijn echt veel te hard. In het minst erge geval bijten je honden hun tanden en kiezen er op kapot, om over de ergere gevallen maar niet te spreken  :-X

Geef ze om te beginnen inderdaad lekker kippenekjes en als dat goed gaat, kun je na een tijdje andere botten gaan geven zoals eendenekken, parelhoenkarkas, zachte geite- of lamsribben (nooit ribben aan 1 stuk geven, dat is levensgevaarlijk), etc.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Za 13 Dec 2008, 13:36

er zijn geen voordelen aan runderbotten!
en de rest sluit ik me bij natasja aan
Happy Tail
5-sterren

Berichtdoor Happy Tail » Za 13 Dec 2008, 21:26

eenden nekken zijn dan ook leuk, kunnen ze heel even knagen. En wat je wel kan proberen is bijvoorbeeld een runderstrot, of het borstbeen van rund of kalf. Dat is wat zachter.
penslap kan voor sommige honden ook werk opleveren:
Nouchka
3-sterren

Berichtdoor Nouchka » Za 13 Dec 2008, 22:33

Ok, bedankt.
Ik ben weer wat wijzer.
En oh ja, de runderbotten vliegen de vuilbak in.  Of is iemand geïnteresseerd in 5 kilo??? ;) :D ;D
cairodyn
5-sterren

Berichtdoor cairodyn » Wo 17 Dec 2008, 17:23

Als je runderbotten wil geven kan je runderknars bestellen dat is kraakbeen en goed te kauwen. Echte botten is leuk voor recreatie maar wel blijven opletten denk ik.
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Do 18 Dec 2008, 16:19

[quote="*Natasja*"]
Ik weet niet wie je die runderbotten heeft aangeraden, maar ze zijn echt veel te hard. In het minst erge geval  (nooit ribben aan 1 stuk geven, dat is levensgevaarlijk), etc.
[/quote]

Wat bedoel je hiermee Natasja?
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Do 18 Dec 2008, 16:29

[quote="cairodyn"]
Als je runderbotten wil geven kan je runderknars bestellen dat is kraakbeen en goed te kauwen. Echte botten is leuk voor recreatie maar wel blijven opletten denk ik.
[/quote]
Ieder runderbot valt bij mij onder dragend bot en is dus totaal ongeschikt om te geven.
Runderknars verteerd ook slecht en voegt niets aan een goed barf dieet toe vind ik persoonlijk.
Ik hou het wel bij de verteerbare botten waar ook nog eens een lap vlees aanzit,ben veel te zuinig op mijn honden  ;)
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Do 18 Dec 2008, 16:38

[quote="sylvia"]
Wat bedoel je hiermee Natasja?
[/quote]

Ow, ik zie nu dat ik het enorm lomp heb opgeschreven  :-X Ik bedoel: nooit enkele ribben geven. Maar wel meerdere ribben aan 1 stuk, zodat de hond het niet in 1 keer kan doorslikken.

Sorry, wat stom van me... :-[
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 18 Dec 2008, 17:05

[quote="tieneke"]
Ieder runderbot valt bij mij onder dragend bot en is dus totaal ongeschikt om te geven.
Runderknars verteerd ook slecht en voegt niets aan een goed barf dieet toe vind ik persoonlijk.
Ik hou het wel bij de verteerbare botten waar ook nog eens een lap vlees aanzit,ben veel te zuinig op mijn honden  ;)
[/quote]

Bij mij valt niet iedere runderbot onder dragend bot maar het valt bij mij wel onder : veelste hard en dus volstrekt ongeschikt. Helaas is er op Barfplaats 1 hond overleden, na het eten van runderbot. Ik raad runderbot dus, net als Tieneke, hartstikke af. 
lightning
5-sterren

Berichtdoor lightning » Do 18 Dec 2008, 17:28

[quote="*Natasja*"]
Ik weet niet wie je die runderbotten heeft aangeraden, maar ze zijn echt veel te hard. In het minst erge geval bijten je honden hun tanden en kiezen er op kapot, om over de ergere gevallen maar niet te spreken  :-X

Geef ze om te beginnen inderdaad lekker kippenekjes en als dat goed gaat, kun je na een tijdje andere botten gaan geven zoals eendenekken, parelhoenkarkas, zachte geite- of lamsribben (nooit ribben aan 1 stuk geven, dat is levensgevaarlijk), etc.
[/quote]

ja en over de erge gevallen kan ik helaas wel spreken maar doe het niet :-X
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Vr 19 Dec 2008, 09:52

[quote="*Natasja*"]
Ow, ik zie nu dat ik het enorm lomp heb opgeschreven  :-X Ik bedoel: nooit enkele ribben geven. Maar wel meerdere ribben aan 1 stuk, zodat de hond het niet in 1 keer kan doorslikken.

Sorry, wat stom van me... :-[
[/quote]

Ik dacht ik vraag het even wat ik snapte niet wat je bedoelde vandaar  ;D

Ik snij ze wel altijd van elkaar  maar dan nog zijn ze voor mijn formaat honden veel te groot om in één keer naar binnen te vouwen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”